یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تربیت فرزندان

حجت الاسلام میرزایی افزود: هدف و برنامه خانواده ها و آمزش و پرورش باید به گونه ای باشد که آینده سازان این مرز و بوم رادر جهتی تربیت کرده تا اشخاصی با صلابت، مسئولیت پذیر و مقاومی را تحویل جامعه دهند.

حجت الاسلام محمد میرزایی، کارشناس تفسیر حوزه علمیه همدان در گقت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در این استان با اشاره به اهمیت بحث همگرایی تربیتی آموزش و پرورش و خانواده ابراز داشت: خانواده ها و آموزش و پرورش باید در یک جهت حرکت کنند.

وی افزود: اولین کانونی که شخص در آن پرورش یافته و الگو می پذیرد خانواده است که با بنا نهادن یک خانواده ی ایده آل می توان فرزندانی با تربیت مطلوب داشته باشیم.

این کارشناس تفسیر ابراز داشت: از شاخصه های خانواده خوب آن است که بر پایه اصول فطری و اسلامی بنا نهاده شده باشد؛ چراکه فرزندان حاصل از آن مثمر ثمر بوده و دارای یک تربیت ایده آل هستند.

وی تصریح کرد: الگو پذیری فرزندان صرفا شنیداری نبوده؛ بلکه از طریق گزیده های تصویری که همان عملکرد والدین و مربیان آن هاست نیز تأثیر می پذیرند، لذا عملکرد خانواده ها و آموزگاران آن ها نقش بسیار مهمی در تربیت آن ها دارد.

حجت الاسلام میرزایی افزود: هدف و برنامه خانواده ها و آموزش و پرورش باید به گونه ای باشد که آینده سازان این مرز و بوم را در جهتی تربیت کرده تا اشخاصی با سلابت، مسئولیت پذیر و مقاومی را تحویل جامعه دهند.

وی بیان داشت: آرامش روانی دانش آموزان بستگی به نوع تربیت آن ها در خانواده و مدرسه دارد و در صورت حصول این آرامش که در سایه نگاه توحیدی حاصل شده است می توان یک تربیت مطلوبی را انتظار داشت.

کارشناس تفسیر اظهار داشت: در سن نوجوانی است که به طور تدریجی شخص احساس استقلال فکری می کند و آموزگاران با رفتاری فراخور این موضوع که بر گرفته از تفکر دینی است در ذهن دانش آموزان که آن ها را به دید الگو می بینند تاثیر بسیا زیادی بگذارند.

وی در پایان افزود: خانواده ها و آموزش و پرورش باید با وحدت رویه و  اتحاد احداف خود فرزندان این کور لسلامی را با شاخصه های اسلامی و انقلابی پرورش داده تا در آینده شاهد افراد تاثیر گذاری در جامعه باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha