شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: متاسفانه با وجود اطلاع رسانی های گسترده، هنوز شناخت دقیق و درست در موضوع وقف در جامعه نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت‌الاسلام حسین زارع‌ زاده، پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته وقف با بیان اینکه برنامه های این هفته در استان، گفت: ادای احترام به شهدای گمنام در حسینیه امیرچقماق، دیدار با آیت‌الله ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد، نواختن زنگ وقف در مدارس استان و حضور در یکی از مدارس استان، افتتاح مرکز راهنمایی و مشاوره وقف در محل اداره کل، نشست با مسئولین دانشکده علوم قرآنی میبد، نشست با همکاران بازنشسته اوقاف و عیادت از خانه سالمندان مهریز ازجمله برنامه‌های این هفته است.  

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد ادامه داد: افتتاح نمایشگاه و غبارروبی از قبور شهدا در آستان امامزاده سید جعفر محمد(ع) یزد، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه و آبیم غبارروبی امامزاده جعفر(ع) یزد از دیگر برنامه هایی است که برای هفته وقت در نظر گرفته شده است.

وی از برگزاری ویژه ‌برنامه شهادت امام رضا(ع) با حضور خدام رضوی به همراه آیین خطبه‌خوانی در هفته وقف در استان خبر داد و گفت: یژه ‌برنامه‌های امامزادگان در ایام شهادت، افتتاح دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه در بخش زارچ و نشست با کارشناسان اداره ثبت از دیگر برنامه های این هفته است.

این مسئول فرهنگی با بیان این که استان یزد رتبه نهم کشور از نظر رقبات وقفی را داراست، افزود: متاسفانه از حیث درآمد رتبه بسیار پایینی را در کشور داریم.

حجت الاسلام زارع زاده با اشاره به اینکه خوشبختانه در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری بر موقوفات در استان شروع‌شده است، اضافه کرد: در حال حاضر پروژه‌هایی در این زمینه در دستور کار خود داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد خاطر نشان کرد: علی رغم اطلاع رسانی های گسترده در این سال ها، هنوز شناخت دقیق و درست در موضوع وقف در جامعه نیست.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha