شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام منصور هاشمی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار موقوفه در خراسان جنوبی وجود دارد که دارای ۱۹ هزار و ۸۰۰ رقبه هستند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام منصور هاشمی، صبح پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، با بیان این که تاکنون دو هزار رقبه در استان سند دار شده، اظهار کرد: همچنین ۷۰۰ سند مالکیت تک برگی برای موقوفات و بقاع متبرکه اخذ کرده ایم.

 وی با اشاره به این که برای برنامه سال جاری اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، سند دار شدن چهار هزار رقبه تعریف شده که امید است تا پایان سال به آن برسیم، افزود: در حال حاضر ۱۰ هزار موقوفه در خراسان جنوبی وجود دارد که دارای ۱۹ هزار و ۸۰۰ رقبه هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: شوکت الملک امیر ابراهیم و امیر اسماعیل از بزرگ ترین موقوفات خراسان جنوبی بوده که در شهرستان بیرجند قرار دارد.

وی با اشاره به عملکرد اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد: نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۵۳ درصدی عملکرد برنامه ها برخوردار هستیم. از ابتدای سال جاری تاکنون نیز قریب به دو میلیارد تومان اجرای نیات در بحث موقوفات داشته ایم که این امر بسیار رضایت بخش است.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به بقاع متبرکه خراسان جنوبی بیان کرد: ۱۱ هزار و ۲۶۰ متر از بقاع متبرکه استان و سه هزار و ۵۰۰ متر مربع از موقوفات در حال ساخت و ساز است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که در ۱۲ بقعه محوری استان برنامه های محوری انجام می شود، گفت: همچنین سه بقعه کشوری داریم که امید است به شش بقعه افزایش یابد.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به سایر عملکرد اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: ۴۲ میلیارد تومان موقوفات از نیروهای مسلح طلب کار شده ایم که در راستای تفاهم نامه ای پرداخت خواهند شد. همچنین در سال جاری ۳۷ فقره رأی دادگاه به نفع موقوفات صادر شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به برنامه های فرهنگی این اداره کل بیان کرد: از ابتدای سال ۹۱ تاکنون، ۱۳ هزار نفر در سامانه حفظ کامل قرآن ثبت نام شده اند و در حال حاضر ۱۸۰ مربی حفظ قرآن و ۲۰۷ کلاس فعال قرآنی در خراسان جنوبی وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha