شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
حجت الاسلام محمدرضا شریفی خواه

حوزه/ حجت الاسلام شریفی خواه گفت: با توجه به این که مکتب تشیع یک مکتب عقلانی، دقیق و مطابق با فطرت انسان است و از طرفی دل و ذهن مردم عالم تشنه این مطالب است، ما باید از سیره امام رئوف علیه السلام تبعیت کرده و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و در این راه هر چه زودتر ابزار لازم را فراهم کنیم تا به هدف نهایی یعنی آماده کردن دل ها برای پذیرش حکومت عدل الهی برسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام محمدرضا شریفی خواه، در مراسم عزاداری سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک ولایت و امامت که صبح امروز در حوزه علمیه کردستان برگزار شد، اظهار داشت: آنچه در زندگانی سیاسی امام رضا(علیه السلام) با شرایط امروزه جامعه ما و وظیفه حوزه های علمیه تطابق دارد، بحث روشنگری های آن حضرت بود که در سایه آن، مردم حضرت را به عالم آل محمد(صلی الله علیه و آله) شناختند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کردستان افزود: آن حضرت از بدترین شرایط یعنی تحت نظر و محصور و در چنگ دشمن بودن بهترین استفاده را کردند که شناخت دقیق حضرت از نقشه های دشمن و استفاده از داشته ها در این شرایط بود به این ترتیب که حضرت رضا(علیه السلام) از امکانات دشمن برای پیشبرد اسلام ناب استفاده کرد.

وی تصریح کرد: حضرت می دانستند که دوره ایشان؛ دوره تضارب آراء و تبادل افکار در جامعه مسلمین است و هیچ فکر و عقیده ای بالاتر از تفکر ناب اسلام و قرآن نیست، از طرفی نقشه مامون را هم می دانست که برای کوچک کردن جلوه حضرت در چشم مردم، جلساتی علمی تشکیل می داد تا با علمای بزرگ ادیان و مذاهب مختلف بحث و گفتگو کنند و شکست حضرت در این میدان که هر کسی را یارای هماوردی آن نبود، جایگاه آن حضرت و به تبع تشیع را تحت تاثیر قرار می داد، اما ایشان از این میدان استقبال کردند. تا به اینجای مساله امر عادی است و حضرت از طریق عادی حرکت کردند اما در میدان گفتگو و کار زار، علم ناب را که سر منشاء لدنی داشت و مستقیم متصل به چشمه زلال وحی بود را ارائه کرد تا علاوه بر اثبات حقانیت اسلام و ولایت، تشنگان معرفت را نیز سیراب کند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: حوزه های علمیه هم که به فضل الهی منابع علمی ناب قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) را در اختیار دارند و نیز از طرفی وسایل ارتباط جمعی مثل اینترنت، شبکه های اجتماعی و... در دنیای امروز به کمک آمده اند تا با بهترین بیان این سخنان و مطالب را در قالبی علمی و دقیق و مطابق استانداردهای قابل قبول مجامع علمی به دنیا ارائه و رسالت خود را انجام دهند.

حجت الاسلام شریفی خواه بیان داشت: با توجه به این که مکتب تشیع یک مکتب عقلانی، دقیق و مطابق با فطرت انسان است و از طرفی دل و ذهن مردم عالم تشنه این مطالب است، ما باید از سیره امام رئوف علیه السلام تبعیت کرده و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و در این راه باید هر چه زودتر ابزار لازم را فراهم کنیم تا به هدف نهایی یعنی آماده کردن دل ها برای پذیرش حکومت عدل الهی برسیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha