یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ مراسم رونمایی از کتاب سیر مطالعاتی عقاید و کلام اسلامی

حوزه/معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه گفت: ازجمله مهم‌ترین توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن در تهاجم همه‌جانبه فرهنگی علیه عقاید ملت ایران تضعیف باورهای دینی و ایجاد شبهات مختلف در ذهن جوانان است که بهترین کار در این مبارزه ترویج سیر مطالعاتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حمیدملکی در مراسم رونمایی از کتاب سیر مطالعاتی عقاید و کلام اسلامی که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، گفت: با تجربیاتی که از حضور 20 ساله خود در بین دانشجویان و طلاب جوان به دست آوردم یکی از مهم‌ترین مطالبات و درخواست‌های آن‌ها بر تدوین کتابی مستقل در معرفی سیر مطالعاتی مباحث کلامی بود که خرسندیم امروز به این خواسته نائل شده‌ایم.

وی افزود: کار انجام‌گرفته شده، بس بزرگ و ارزشمند بوده که مورد نیاز تمام اندیشمندان جامعه اعم از حوزوی و دانشگاهی و همچنین اقشار مختلف مردم است که نکته قابل‌توجه آن نیز تدوین این کتاب ارزشمند توسط متخصصین حوزه است که کاملاً مورد تأیید حوزه علمیه نیز قرار دارد.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه تصریح کرد: حتی طلاب سطوح عالی حوزه‌های علمیه نیز نیازمند سیر مطالعاتی هستند؛ چراکه علاقه‌مندی و فرهنگ‌سازی‌های لازم در این زمینه وجود دارد، اما متأسفانه تاکنون کتابی که این روش قاعده‌مند را بر آن‌ها عرضه کند وجود نداشته است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ملکی ادامه داد: در تنظیم سیر مطالعاتی مهم‌ترین مطلب تنظیم آن توسط محققان کارکشته حوزوی بوده که ارزش کار را دو چندان کرده همچنین تاکنون در 3 زمینه سیر مطالعاتی در حوزه علمیه تنظیم‌ شده که شامل سیر مطالعاتی کتب شهید مطهری، سیر مطالعاتی تاریخ اسلام و سیر مطالعاتی عقاید و کلام اسلامی می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به تنظیم اصولی و علمی دقیق سیر مطالعاتی عقاید و کلام اسلامی قطعاً با مراجعه به نخستین کتاب ازاین‌دست، شوق و میل لازم برای ادامه این سیر تا آخرین و دشوارترین کتب مربوط  ایجاد خواهد شد.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه اضافه کرد: ازجمله مهم‌ترین توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن در تهاجم همه‌جانبه فرهنگی، علیه عقاید ملت ایران تضعیف باورهای دینی و ایجاد شبهات مختلف در ذهن جوانان است که بهترین و عمیق‌ترین کار موجود نیز در این مبارزه فرهنگی عقیدتی نیز ترویج سیر مطالعاتی برای عمق بخشیدن به باورهای دینی جوانان کشور است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha