سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
تصاویر/ مراسم عزاداری شهادت امام حسن عسکری(ع) در بیوت مراجع و علما

حوزه/ سیاست بنی عباس این بود که ائمه را از مرکز وحی و موطن جدا کنند تا برنامه های آنها را رصد کنند و از این طریق موجب اذیت و آزار آنها می شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد امروزدر مراسم عزاداری سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) که با حضور حضرت آیت الله علوی گرگانی و اقشار مختلف مردم در بیت معظم له درقم برگزار شد با بیان اینکه اهل بیت(ع) همیشه از طرق مختلف مورد ظلم و ستم قرار گرفته اند و اجازه تبلیغ و نشر دین را به آنان نمی دانند، گفت: دستگاه حزب بنی عباس می خواست با آوردن اهل بیت(ع) به محل خلافت، آنها را زیر نظر گیرند تا اجازه ندهند با شیعیان درارتباط باشند.

سخنران این مراسم با بیان اینکه سیاست بنی عباس این بود که ائمه(ع) را از مرکز وحی و موطن جدا کنند تا برنامه های آنها را رصد نمایند، افزود: حزب بنی عباس به این کار هم بسنده نکرده بودند، بلکه اهل بیت(ع) را زندانی می کردند و درشرایط بسیار سختی نگه می داشتند و حتی قبر در زندان می کندند تا شکنجه روحی کنند.

وی با بیان اینکه امام یازدهم(ع) در زندان های مختلف قرار داشت و همه اینها برای این بود که تحت شرایط سخت نگه دارند، گفت: شرایط آن قدر بر حضرت سخت می می گذشت که حتی اجازه حرف زدن نمی دادند، ولی با این حال ائمه(ع) دارای هیبت و عظمت خاصی بودند و حتی دشمنان از این  شکوه، جلال و هیبت به عجز در آمده و به حضرت احترام می گذاشتند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد گفت: در روایتی از امام یازدهم نقل شد که از گناهان نابخشنودی لغزشی است که انسان گناهی را نادیده بگیرد و آن شرک است.

سخنران این مراسم اظهار داشت: امامان(ع) دارای معجزات زیادی بوده اند، ائمه(ع) حجت خدا بر زمین می باشند با عصای خود خاک را طلا می کردند و باعث هدایت دلها می شدند، ولی دشمن نتوانست این انوار الهی را تحمل کند و سرانجام حضرت امام عسکری(ع) را با زهر مسموم کردند و در بعضی نقل ها دارد وقتی حضرت به شهادت رسید، بازارها تعطیل شد و صدای ناله مردم بلند شد و بدن مطهر حضرت را وارد شهرکردند و تشیع نمودند و بدن مطهر را در خانه حضرت به خاک سپردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha