چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی ساری

مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی ساری با تأکید براین که اندیشه مهدویت امروز باید در همه بخش های علمی، فرهنگی، اجتماعی و دینی جامعه بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: معارف مهدوی باید با استدلال و برهان برای نسل جوان تبیین شود تا راه نفوذ دشمنان برای ضربه زدن به دین و ارزش ها بسته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) امروز در جمع اساتید و طلاب با تبریک آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) و با بیان این که امروز نسل جوان جامعه نیازمند معارف مهدوی هستند، تصریح کرد: معارف مهدوی باید با استدلال و برهان  برای نسل جوان تبیین شود تا راه نفوذ دشمنان برای ضربه زدن به دین و ارزش ها بسته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران از انتظار، عاشورا و غدیر به عنوان سه مفهوم متعالی در فرهنگ شیعه یاد کرد و بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران در بستر این سه مفهوم شکوفا شده و مسیر رشد و تعالی را طی می کند.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که مفاهیم عمیق مهدوی باید به شیوه ای اثربخش در میان نسل جوان تبیین و ترویج شود، تصریح کرد: دشمن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی، فرهنگ ژرف انتظار را هدف قرار داده است که باید هوشیار باشیم.

وی با بیان این که رمز بقای تشیع و عدم انحراف آن به دو بال مهدویت و عاشورا است، تصریح کرد: بحث عاشورا، بنیان ظلم ستیزی دارد و مهدویت نیز بحث عدالت خواهی و آرمانگرایی را پیش می کشد و این دو باعث می شود شیعه خسته و مأیوس نشده و همیشه منتظر باشد.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری افزود: با گسترش ارزش ها و تقویت ایمان و باور دینی، فرهنگ مهدویت و انتظار نیز در جامعه اسلامی تقویت خواهد شد و جلوگیری از ارتکاب گناه و معاصی و ناهنجاری های اجتماعی نیز خود سبب احیای فرهنگ دینی و فرهنگ مهدوی است.

وی با بیان این که مهدویت به معنای حرکت جامعه بشری به سوی یک جامعه واحد، حکومت حق و عدل و کنار زدن پرده ظلم و ستم در جهان است، خاطرنشان کرد: امروز جامعه بشری در سایه بهره گیری از فرهنگ مهدویت به رشد و تعالی حقیقی دست خواهد یافت.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که امروز باید از همه ظرفیت های موجود در جهت ترویج فرهنگ مهدویت بهره بگیریم، تصریح کرد: این فرهنگ جهانی تنها راه رسیدن جامعه بشری به تعالی حقیقی است.

وی با بیان این که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تبیین جایگاه مهدویت و مفهوم انتظار در جامعه هستیم، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان از هر فرصتی برای خدشه دار کردن این فرهنگ متعالی استفاده می کنند باید با همه توان در برابر این دشمنی ها ایستادگی کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که مفهوم انتظار باید به صورت فراگیر در جامعه اسلامی گسترش یابد، تصریح کرد: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی امروز شاهد گسترش این فرهنگ متعالی در همه بخش های جامعه هستیم.

وی، نظام مقدس جمهوری اسلامی را زمینه ساز حکومت حضرت ولی عصر(عج) دانست و با بیان این که امروز همه بخش های نظام باید در جهت ترویج مسأله مهدویت و انتظار گام بردارند، خاطرنشان کرد: این فرهنگ اصیل دینی راه تعالی امروز اسلام و انقلاب است.

حجت الاسلام صالحی به تلاش دشمنان در جهت گسترش شبهات مهدویت و انتظار در جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین راه های جلوگیری از گسترش این شبهات ترویج صحیح و هدفمند مفهوم انتظار و مهدویت در جامعه است.

وی با بیان این که دشمنان همواره به دنبال ترویج باطل در برابر حق در جامعه دینی بودند، خاطرنشان کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان پرچمدار حق و معنویت در جامعه جهانی رسالت سنگینی در برابر جبهه باطل دارد.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با تأکید براین که اندیشه مهدویت امروز باید در همه بخش های علمی، فرهنگی، اجتماعی و دینی جامعه بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: روحانیت به عنوان پرچمدار تبلیغ دین رسالت سنگینی در ترویج این فرهنگ اصیل در منابر و خطابه ها بر عهده دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha