یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: در مراسم ختم و عزاداری اسراف‌های زیادی صورت می‌گیرد، ازاین‌رو باید طوری فرهنگ‌سازی شود که اسراف‌هایی نظیر چاپ بنر و اطلاعیه‌ها و یا مقداری از هزینه اطعام مراسم ختم، به ستاد بازسازی عتبات عالیات، و ... اختصاص یابد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، پیش از ظهر امروز در نشست هیئت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اظهار داشت: جمع‌آوری کمک‌ها و بازسازی عتبات، باید زیربنایی‌تر و اساسی‌تر عمل کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید فرهنگ وقف و نذورات در جامعه تغییر کند، افزود: جهت‌دهی نذورات و وقف‌ها به سمت کمک به بازسازی عتبات عالیات امری ضروری است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه باید فرهنگ کمک به بازسازی عتبات عالیات در جامعه نهادینه شود، گفت: مردم جامعه بدانند که هیچ کار خیری ماندگارتر از ساختن عتبات وجود ندارد و این کمک‌ها باقیات‌الصالحاتی برای زندگان و مردگان است.

وی با تأکید بر جهت‌دهی نذورات به سمت کمک به بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: هیئات مذهبی می‌توانند مخارج و هزینه‌های یک‌شب یا چند شب از اطعام عزاداران را به کمک برای بازسازی عتبات اختصاص دهند.

امام‌جمعه بجنورد ادامه داد: در مراسم ختم و عزاداری اسراف‌های زیادی صورت می‌گیرد، ازاین‌رو باید طوری فرهنگ‌سازی شود که اسراف‌هایی نظیر چاپ بنر و اطلاعیه‌ها و یا مقداری از هزینه اطعام مراسم ختم، به ستاد بازسازی عتبات عالیات اختصاص یابد.

وی اظهار داشت: اگر اسراف‌هایی که در جامعه صورت می‌گیرد از سوی مسئولان و خود مردم مدیریت شوند، بسیاری از مشکلات از بین خواهد رفت، ازاین‌رو می‌توان هزینه‌های که از سمت مردم اسراف می‌شود را برای مسائل فرهنگی به‌ویژه بازسازی عتبات هزینه کرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی با بیان اینکه اهداف تعیین شده در ستاد بازسازی غالباً بر اساس جذب مشارکت‌های مردمی ساماندهی شده است، گفت: مردمی بودن فعالیت‌ها از مهم‌ترین اهداف ستاد محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان ستاد بازسازی عتبات باید به‌صورت ریلی کار کرده و از انجام امور به‌صورت پراکنده پرهیز کنند، تصریح کرد: این ستاد باید فکری برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی که وقت آمدن به مراسم‌هایی همچون نماز جمعه را ندارند، بکند که در این راستا یکی از راه‌ها برای جمع‌آوری کمک‌های این افراد، تهیه صندوق‌های کمک به بازسازی عتبات و ارسال آن به منازل مردم است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: همچنین صداوسیمای استان نیز باید به‌صورت متوالی هر دو هفته یک‌بار نسبت به پخش خدمات مردم استان در بازسازی عتبات اقدام کند و ویژه‌برنامه‌هایی با نام خشت‌های آسمانی در صداوسیما تهیه و پخش شود.

وی با بیان اینکه  امیدواریم شاهد مشارکت‌های بیشتر مردمی باشیم، خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر بازسازی عتبات عالیات امیدواریم بتوانیم در این راستا گام‌های ارزنده برداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha