سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
توانایی

حوزه/مدیرکل نظارت و بازرسی ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر کشور به اشاره به اصل ۸ قانون اساسی، بر لزوم انتقاد سازنده از دولت و حاکمیت اشاره کرد و گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی بوده و این مهم را باید مردم نسبت به دولت و بالعکس انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام‌ محمدحسین توانایی، شامگاه شنبه در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح، در نشست وحدت حوزه و دانشگاه با بیان اینکه راه مبارزه با نفوذ بیگانه، عرضه درست مکتب اسلام است  گفت: یکی از سنت‌های حوزویان مباحثه است که امروزه در مراکز علمی و دانشگاه‌های دنیا از این روش استفاده می‌شود.

 مدیرکل نظارت و بازرسی ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه در قرآن به تقدم تزکیه بر تعلیم اشاره شده است، بیان داشت: تزکیه مقدم بر تعلیم است که اگر غیر این باشد موجب بحران می‌شود.

وی با اشاره به مراحل پنج‌گانه ایجاد تمدن اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری، افزود: امروزه ما در مرحله ایجاد دولت اسلامی قرار داریم و کارهای باقی‌مانده زیادی برای ایجاد جامعه اسلامی وجود دارد.

حجت الاسلام توانایی با بیان اینکه تقویت روحیه مسؤولیت‌پذیری و روحیه‌بخشی به دانشجویان از رسالت‌های حوزه و دانشگاه است، گفت: دانشجویان امروز، به روحیه امیدبخشی نیاز دارند و در بررسی‌های صورت گرفته در کشور تزریق تفکر مثبت نیاز اصلی دانشجویان جامعه است.

وی در ادامه به تقویت روحیه مسؤولیت‌پذیری در بین آحاد جامعه اشاره کرد و افزود:  پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با روحیه مسئولیت‌پذیری صورت گرفت و در زمان فعلی مدافعین حرم این موضوع را تبیین کردند که روحیه مسؤولیت‌پذیری بالایی دارند.

 مدیرکل نظارت و بازرسی ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر کشور، شرکت در جشن‌های نیکوکاری، پرشکوه بودن راهپیمایی‌ها و حضور در عرصه‌های مهم جامعه را نشان دهنده روحیه مسؤولیت‌پذیری در جامعه دانست.

مردم نسبت به دولت آمر به معروف و ناهی از منکر باشند

وی با اشاره به اصل ۸ قانون اساسی، بر لزوم انتقاد سازنده از دولت و حاکمیت تاکید کرد و گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی بوده و این مهم را باید مردم نسبت به دولت و بالعکس انجام دهند.

حجت الاسلام توانایی با مهم خواندن نقش و جایگاه پژوهش در دانشگاه، عنوان کرد: اساتید دانشگاه باید در زمینه پژوهش‌های کاربردی که بلافاصله منجر به تولید علم، رفع مشکلات و اشتغال‌زایی می‌شود تلاش کنند.

وی شیوه آموزش اساتید و نوع ارتباطشان با دانشجویان را بسیار مهم دانست و بیان کرد: باید در امر آموزش، اساتید سنگ‌تمام بگذارند همان‌طور که می‌خواهند فرزندان آن‌ها پیش استادان ماهر و کاردان آموزش ببینند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha