چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
آیت الله طبرسی-نماینده ولی فقیه در مازندران

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر اینکه تحقق عملی فریضه امر به معروف و نهی از منکر، امنیت جامعه را تضمین خواهد کرد، گفت: اجرای دقیق این فریضه مهم، راهبرد مقابله با هجمه‌هاي فرهنگي دشمن در جامعه است و براي حفظ اين فرهنگ الهي بايد تلاش شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، با اشاره به اینکه متأسفانه امروز برخی جلسات و نشستها فقط تشریفاتی شده و اثرگذاری لازم را در جامعه ندارد، گفت: جلسات تصمیمگیری در مسائل فرهنگی، اجتماعی و دینی باید خروجی و اثرگذاری مناسب در جامعه داشته باشد.

وی با مهم ارزیابی کردن مسئله امر به معروف و نهی از منکر در اسلام، آن را یکی از اساسیترین موضوعات دینی برشمرد و افزود: جایگاه امر به معروف و نهی از منکر از سایر واجبات بالاتر است، چون با اجرای دقیق این فریضه دینی، نماز اقامه و حج و جهاد برپا می شود.

آیت الله طبرسی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در قرآن از ذات پاک باری تعالی آغاز می شود، بیان کرد: مجموعه امت پس از خداوند و پیامبران، عامل امر به معروف و نهی از منکر هستند.

امام جمعه ساری بابیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر واجب است، گفت: برخی تصور می کنند که امر به معروف و نهی از منکر مختص دین اسلام است، در حالی که در همه ادیان الهی به این مسئله تأکید فراوانی شده است.

وی با تأکید بر اینکه کار انبیای الهی امر به معروف و نهی از منکر بود، بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از حقوق متقابل مسلمانان است و مسئله ای یک طرفه نیست که فقط بر یک فرد واجب باشد.

رئیس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه آگاهان باید بیشتر از سایر افراد به مسئله امر به معروف و نهی از منکر توجه داشته باشند، افزود: ترک این فریضه مهم، سبب نابودی جوامع در گذشته شده است و برخی از اقوام به دلیل اینکه به این فریضه الهی توجه نکردند، مورد غضب الهی قرار گرفتند.

وی، مبنای قیام امام حسین(ع) را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و با بیان اینکه فلسفه سید و سالار شهیدان احیای این فریضه فراموش شده بود، بیان داشت: در عصر پیامبر گرامی اسلام نیز مسلمانان به فریضه امر به معروف و نهی از منکر عمل می کردند.

آیت الله طبرسی با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر راه انبیاست، بیان کرد: امام محمد باقر(ع) می فرمایند: «امر به معروف و نهی از منکر سبب آبادانی زمین می شود»؛ امروز نیز راه تعالی و سعادت جامعه اسلامی تحقق این فریضه دینی در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر اینکه تحقق عملی فریضه امر به معروف و نهی از منکر، امنیت جامعه را تضمین خواهد کرد، خاطرنشان کرد: اجرای دقیق این فریضه مهم دینی موجب کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به اينكه این فريضه دینی راهبرد مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن در جامعه است و برای حفظ اين فرهنگ الهي بايد تلاش شود، يادآور شد: هر جامعه‌ای كه امر به معروف و نهی از منكر را ترك كند، فساد در آن جامعه زياد میشود.

نماینده ولی فقیه در مازندران، اجرای فریضه امر به‌ معروف و نهی از منکر را یک وظیفه همگانی عنوان کرد و افزود: در کنار احساس مسئولیت همه آحاد برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی و دینی، مسئولان باید بستر اجرای این فریضه دینی را فراهم کنند.

آیت الله طبرسی با اشاره به نقش رسانه ها در فرهنگسازی فریضه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: اگر آمران به معروف و ناهیان از منکر در جامعه از سوی مسئولان مورد حمایت قرار گیرند، مردم با جدیت در این عرصه وارد عمل خواهند شد.

امام جمعه ساری، دین و ارزش های الهی را سد محکمی در برابر معضلات اجتماعی و فرهنگی دانست و تصریح کرد: دستگاه های فرهنگی برای برونرفت جامعه از این مسائل و مشکلاتی که با آن مواجه است، تدبیر مناسب بیندیشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha