دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
تصاویر/ مراسم گرامیداشت مرحوم آیت الله محمد علی شرعی

حوزه/ مراسم بزرگداشت اولین سالگرد ارتحال آیت الله محمد علی شرعی با حضور مراجع تقلید، علما، اساتید، طلاب و عموم مردم در حسینیه شهدای قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد در مراسم سالگرد آیت الله شرعی که شب گذشته در حسینیه شهدای قم برگزار شد، ضمن ارج نهادن به جایگاه ویژه این عالم ربانی در تاسیس حوزه های علمیه خواهران خاطر نشان ساخت: آیت الله شرعی درحوزه شخصیتی برجسته بود که همواره علم و اخلاق را در وجود خود جمع کرده و با مردم و نزدیکان خود رابطه بسیار خوبی  داشت و نیز شخصیتی مهربان و پرتلاش بود.

وی در ادامه گفت: این عالم جلیل القدر درعرصه خدمت به نظام و انقلاب اسلامی  ازپیشتازان و دلسوزان بود که در راستای فعالیت های خودشان خدمات بسیاری به مردم ارایه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد تصریح کرد:  آیت الله شرعی نقش بسزایی در تشکیل جامعه مدرسین ایفا کرد و در تمامی عرصه های انقلاب در کنار امام راحل و رهبری حضور داشتند. و این نشان از شخصیت پرکار و فعال ایشان می باشد که یکی ازدلایل آن، محیط تربیتی این عالم می باشد که در آن پرورش یافته است.

وی ضمن بیان یاد مرگ و اهمیت داشتن به این مقوله مهم خاطر نشان ساخت: اگر شخص در برابر خود قیامت را مجسم کند و حوادث پس از مرگ رو در روبروی خود ببیند و تامل کند نمی تواند نسبت به امور دنیوی و اخروی بی تفاوت باشد. و همواره برای فعالیت های خدا خواهانه برنامه ریزی داشته باشد، چرا که بعد ازمرگ دیگر انجام این فعالیت ها نصیب نمی شود.

وی در پایان ضمن رسالت های روحانیت خاطر نشان ساخت: علما و طلاب باید معارف الهی و مکتب اهل بیت علیه السلام را به خوبی به مردم منعکس و آنها را نسبت به این امور آشنا سازند، چرا که در این عالم هستی هرچه وجود دارد ازذات خداوند متعال و اهل بیت علیه السلام می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha