پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
حجت الاسلام علی اسلامی -عضو خبرگان رهبری

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: روحانیت بی شک نقش کلیدی در شکل گیری قیام ۱۹ دی مردم قم داشت و این مساله باید به نسل جوان امروز به درستی تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: البته حوزه و روحانیت از دیرباز در شکل گیری بسیاری از قیام های مردمی علیه ظلم و طاغوت نقش محوری و پیشتاز داشته و به خصوص در جریان تحولات مربوط به انقلاب اسلامی با هدایت و رهبری حضرت امام (ره) تحول آفرین بوده است.

وی با بیان این که قیام مردمی 19 دی قم با محوریت مراجع و علما شتاب دهنده به روند پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 57 بوده است، گفت: بنده به عنوان یک طلبه ای که در این روز حضور داشتم دقیقاً به خاطرم است که اقشار مختلف مردم قم اعم از بازاری و کسبه و طلاب و جوانان در آن حضوری چشم گیر داشتند و همین همدلی و وحدت نیز در نهایت باعث شد که انقلاب به پیروزی برسد.

این استاد حوزه همچنین با تاکید بر لزوم تبیین درست و شفاف مسایل انقلاب و نهضت حضرت امام (ره) برای نسل جوانی که آن دوران را ندیده و درک نکرده است، افزود: ما باید نقش روحانیت و علما را به خصوص در جریان تحولات انقلاب و پس از آن تا به امروز به خوبی بیان کنیم چرا که اگر این کار را نکنیم دشمن دست به تحریف حقایق می زند و قضایا را به شکل نادرستی برای نوجوانان و جوانان امروز بیان می کند.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha