سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
عیادت از بیماران

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: روز جمعه هر هفته بعنوان عمل به سنت حسنه صله رحم رسول گرامی اسلام مبنی بر عیادت از بیماران نمازگزار، همراه جمعی از اعضای ستاد برگزاری نمازجمعه به عیادت بیماران می رویم.

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: در روایتی از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است که فرمودند: «من حق المسلم علی المسلم اذا لقیه ان یسلم علیه واذا مرض ان یعوده واذا مات ان یشیع جنازته/ از حقوق هر مسلمان بر مسلمان دیگر این است که هرگاه با او دیدار کند، بر او سلام کند و هرگاه مریض شود از او عیادت نماید و هرگاه از دنیا رفت، در تشییع جنازه اش شرکت کند».

مدیر مدرسه علمیه حضرت امام صادق (ع) شهرستان بیجار تاکید کرد: بنده و سایر همکاران در مدرسه علمیه امام صادق (ص) بیجار به تأسی از این فرمایش گهربار حضرت رسول (ص) اقدام به سرکشی به بیماران و به جای آوردن صله رحم می نماییم.

این استاد حوزه گفت: به همین مناسبت روز جمعه هر هفته به عنوان عمل به سنت حسنه صله رحم رسول گرامی اسلام مبنی بر عیادت از بیماران نمازگزار، همراه جمعی از اعضای ستاد برگزاری نمازجمعه به عیادت بیماران می رویم.

امام جمعه شهر توپ آغاج افزود: یکی از محسنات و مزایای این کار، ایجاد روحیه و نشاط در بهبودی بیماران است و بیمار با دیدن یک طلبه آن هم در کسوت امام جمعه فوق العاده تحت تاثیر قرار می گیرد و این خود در روحیه بیمار، بسیار مثبت و اثربخش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha