شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
استاد حوزه علمیه مازندران

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که حماسه ششم بهمن آمل الگوی مقاومت اسلامی است، گفت: شهر آمل برای همه مسلمانان و به ویژه ملت ایرانبه عنوان شهر مقاومت و هزارسنگر ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت حماسه ششم بهمن آمل برگزار شد با بیان این که ششم بهمن یادآور حماسه تاریخی و ماندگار مردم شهرستان آمل است، گفت: رزمندگان و مردم ما با ایستادگی و مقاومت برابر اتحادیه کمونیست ها و گروهک های مزدور از اسلام و انقلاب دفاع کردند.

وی با اشاره به این که عزت و اقتدار ملت بزرگ ایران در سایه ایستادگی و مقاومت این ملت در برابر زیاده خواهی و دشمنی های بدخواهان به دست آمده است، افزود: این ملت همه توطئه ها و دشمنی ها علیه دین و انقلاب را با هوشیاری و بصیرت خنثی کرده است.

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به این که ملت بزرگ ایران در دهه های اخیر همواره مدافع انقلاب و نظام اسلامی بودند، تصریح کرد: این ملت هوشیار و  با بصیرت هر جا که احساس کردند انقلاب و نظام به حضور آنها احتیاج دارد کاملاً خودجوش به صحنه آمدند و از انقلاب دفاع و پشتیبانی کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که توطئه ها و دشمنی های بدخواهان انقلاب اسلامی با ایستادگی ملت ایران خنثی شده است، تصریح کرد: این ملت در دفاع از انقلاب و آرمان های اصیل آن همواره پیشگام بوده و با کسی تعارف ندارند.

وی با بیان این که مردم آمل در حماسه ششم بهمن سال 60 منطقه را از وجود منافقان پاک کرده و برای نظام اسلامی افتخار آفریدند، افزود: آمل مهد پرورش عالمان دینی و مراکز حوزوی است و در طول تاریخ همواره در خط مقدم دفاع از دین و انقلاب حاضر بوده است.

امام جمعه سابق آمل خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب فکر می کردند زمینه در آمل فراهم است، اما مردم این شهر در کمتر از ده ساعت بصیرت، ولایت مداری و روحیه انقلابی گری خود را به اثبات رساندند به گونه ای که امام خمینی(ره) در وصیت نامه سیاسی الهی خود از این حماسه آفرینی مردم این شهر تجلیل کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران، گفت: آمل نه تنها در حماسه ششم بهمن سال 60 بلکه در قیام حکومت علویان در مازندران نیز پیشتاز بوده و به وجود علمای گرانقدر خود می بالد.

وی با بیان این که حماسه ششم بهمن آمل نشان دهنده ولایت مداری مردم دیار علویان است، گفت: مردم ما در روز ششم بهمن سال 60 با بصیرت و هوشیاری بالا، شجاعت و از خودگذشتگی در راه انقلاب را نشان دادند.

حجت الاسلام رحمانی با بیان این که حماسه ششم بهمن برای همیشه ماندگار و جاویدان است، گفت: امروز ضرورت دارد از ظرفیت ها و فرصت های به وجود آمده به منظور تبیین و تشریح مناسب این حماسه بزرگ تلاش کنیم که توانستیم به برکت آن در جایگاه ارزنده ای قرار گیریم.

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: حماسه ششم بهمن آمل روزی بزرگ و سرنوشت ساز در تاریخ این سرزمین است که مردم این دیار با جانفشانی و اهدای چهل شهید دست رد بر سینه منافقان زدند و نقشه شوم آنان را نقش بر آب کردند.

وی خاطرنشان کرد: در ششم بهمن سال 60 مردم شهر هزار سنگر آمل با مقاومت در برابر ضد انقلاب که قصد تصرف شهر را داشتند با ساخت سنگرهای فراوان به مقابله پرداختند و ثابت کردند که تا پای جان به عهد خود با انقلاب و امام راحل وفادار خواهند ماند.

حجت الاسلام رحمانی با بیان این که جریان ضد انقلاب امید داشتند با حمایت استعمار شرق در شمال کشور اقداماتی ضد اهداف انقلاب دست بزنند، تصریح کرد: هدف اصلی ایجاد واقعه ششم بهمن آمل به منظور ایجاد مانع در برابر انقلاب اسلامی بوده است که مردم آمل پاسخ مناسبی به آن ها دادند.

وی ادامه داد: به لطف الهی مردم ولایت مدار آمل حماسه ای بی نظیر خلق کردند که ماندگار و جاویدان شده است و باید اهتمام و تلاش ارزشمندی در مسیر تبیین و ماندگاری این حماسه بزرگ صورت گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه با تاکید بر این که حماسه ششم بهمن آمل الگوی مقاومت اسلامی است، گفت: شهر آمل برای همه مسلمانان و به ویژه  ملت ایرانبه عنوان شهر مقاومت و هزارسنگر ثبت شده است.

وی با بیان این که حماسه ششم بهمن سال 60 آمل به عنوان افتخاری ارزنده و گرانقدر در تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رسیده است، گفت: مردم آمل در این روز بزرگ نشان دادند که همواره پشتیبان ولایت بوده و در مسیر ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان های والای گام برمی دارند.

امام جمعه سابق آمل با بیان این که حماسه اسلامی ششم بهمن به سبب بصیرت و هوشیاری بالای مردم این دیار بوده است، گفت: مردم آمل در این روز حماسی نشان دادند که در راه تثبیت آرمان های والای آن ثابت قدم  و پیشرو هستند.  

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha