جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
  حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی  نظرپور

حوزه/ جامعه علمی در غم فردی فرو رفته که الحق از چهره ها علمی شناخته شده در مراکز علمی، از فرهیختگان برجسته و از امیدهای آینده حوزه ودانشگاه در اقتصاد اسلامی بود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین جعفری دوشنبه شب در مراسم بزرگداشت  مرحوم حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی نظر پور، دانشیار دانشکده اقتصاد دانشگاه مفید و محقق و پژوهشگر حوزه و دانشگاه که با حضور علما، روحانیون و اقشار مختلف مردم در مسجد الغدیر قم برگزار شد، با بیان اینکه مرگ از سنت های الهی است، ولی بعضی از فقدان ها سخت است، گفت: جامعه علمی در غم فردی فرو رفته که  از چهره ها علمی شناخته شده و از فرهیختگان برجسته و از امیدهای آینده حوزه و دانشگاه در عرصه اقتصاد اسلامی بود.

عضو هئیت علمی دانشکده حقوق دانشگاه مفید اظهار داشت: جامعه علمی و دانشگاه، فردی علمی و اقتصاد دان اسلامی را از دست داد و این فقدان برای حوزه و دانشگاه بسیار سنگین است. 

سخنران این مراسم با بیان اینکه قرآن سخن از فوز عظیم و هدایت انسانها می کند، اظهار داشت: خدای متعال برای هدایت انسان، انبیاء را مبعوث کرد و بشر را در انتخاب راه هدایت و سعادت و گمراهی آزاد گذاشت.

وی افزود: اگر انسان در پرتو عقلانیت راه درست و حقیقت را انتخاب کند، سعادتمند می شود و اگر از تفکر و اندیشه استفاده نکند و راه گمراهی را برگزیند، اهل نجات نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری عنوان کرد: خدا حجت درون و بیرون را در اختیار بشر قرار داده، راه حقیقت را هم مشخص کرده است، این اختیار با انسان است که خود را در این مسیر قرار دهد تا به فوز عظیم و رستگاری برسد.

عضو هئیت علمی دانشکده حقوق دانشگاه مفید با بیان اینکه اگر انسان درک درستی  از اتفاقات دنیا داشته باشد و بداند که این دنیا روزی بیشتر نیست و خانه ابدی آخرت است، عنوان کرد: اگر چنین درکی باشد، دنیای و آخرت نورانی خواهد شد و هرگز به خود اجازه نخواهد داد در این یک روز دنیا در مسیر غفلت قرار گیرد.

سخنران این مراسم با بیان اینکه مرحوم حجت الاسلام والمسلمین نظرپور از نوابغ جوان و برجسته حوزه و دانشگاه بودگفت: آن فاضل،‌ فردی مجاهد در عرصه علمی بود و تمام تلاشش را بکار بست تا بتواند مبانی اقتصاد اسلامی را گشایش دهد.

وی افزود: وحدت حوزه و دانشگاه این نیست که یک روزی را در کنار هم جمع شویم بلکه معنایش این است که جوان دانشگاهی را جذب کنیم و به مبانی اقتصاد اسلامی را به آن فرد بیاموزیم.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری عنوان کرد: آن مرحوم علی رغم تلاش علمی، مبلغ توانمند و در سنگر تبلیغ فردی فعال و اثر گذار بود.

عضو هئیت علمی دانشکده حقوق دانشگاه مفید اظهار داشت: یکی از سؤالاتی که ذهن همه دانشگاهیان را  درگیر کرده است  این که چرا کشور و مسئولین سرمایه های علمی را به این راحتی و با سهل انگاری از دست می دهند.

سخنراین این مراسم عنوان کرد: چرا کسی پاسخ درستی نمی دهد چرا وسیله ای مطئمن برای سرمایه های  علمی کشور برای بردن آنها به همایش علمی در نظر گرفته نشد تا این طور جامعه علمی در فقدان آنها قرار نگیرد.

 

۴۰/۳۱۳

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha