شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
یعقوبی

حوزه/رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: ملت ایران باید قدر این انقلاب را بداند چرا که انقلاب اسلامی همه مردم را از بندگی قدرت‌ها نجات داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی برخی از افراد اسیر جهل، فقر و نفس اماره بودند لیکن امام خمینی (ره) با آمدنش، همگان را از این دام‌های شیطانی نجات داد

وی با بیان اینکه ملت ایران باید قدر این انقلاب را بداند چرا که انقلاب همه مردم را از بندگی قدرت‌ها نجات داد، افزود: امروز چهره جامعه اسلامی ایران از اسارت‌ها رها شده و انقلاب در همه مردم جهان تحول ایجاد کرده است‌.

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: امام راحل (ره) زنجیرهای مانع از آزادی ملت را از هم گشود و این امر نه تنها برای ملت ایران بلکه برای همگان الگو و سرمشق بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی به دستاوردهای انقلاب اسلامی و نقش اساسی امام راحل (ره) اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی شناخت و کسب معرفت شخصیت معمار کبیر انقلاب و ولایت‌پذیری، مهم‌ترین و ارزشمندترین اقدام برای محافظت از آرمان‌های انقلاب است.

وی با بیان اینکه باید در مسیری که امام راحل (ره) گام برداشت و در این مسیر تابلوهایی را نصب کرد، قدم برداریم و راه را گم نکنیم،  تصریح کرد: خیال نکنید کار تمام شده و جاده انقلاب باز شده؛ موتور انقلاب گرم شده و حرکت می‌کند ولی هنوز وسط راه هستیم و راه زیادی در پیش داریم.

امام‌جمعه بجنورد ادامه داد: انقلاب اسلامی از مرحله خامی عبور کرده و دوران پختگی را سپری می‌کند و امید داریم اقتدار اسلام و عظمت اسلام، جهان را تحت اختیار خود بگیرد و مظلومان را یار و یاور باشد.

امام خمینی (ره) دین را به متن زندگی آورد

وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی هم انسانیت و هم دین اسلام شکوفا شد، گفت: پیش از انقلاب، دین سرگرمی و ملعبه به نظر می‌آمد، در حاشیه زندگی بود و نقشی در پیشرفت و توسعه نداشت اما امام خمینی (ره) دین را به متن زندگی آورد.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه گرامیداشت دهه فجر و روزهای پیروزی انقلاب اسلامی فرصتی مغتنم برای تبیین پیام‌های انقلاب است، اظهار داشت: لازم است در این روزها تلاش کنیم جایگاه و اهمیت رهبری دینی و هدایتگری‌های امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب تبیین شود.

وی تلاش برای استمرار آرمان‌های انقلاب را مورد تأکید قرار داد و افزود: صبر و شکرگزاری دو عنصر استمرار انقلاب اسلامی است و ملت بدون شک می‌تواند عزتمند باشد اگر در برابر سختی‌ها صابر و برای نعمت‌های انقلاب شاکر باشیم.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: امروز کشور ایران یک ابرقدرت است، ابرقدرتی ما به این است که همه دنیا اجماع می‌کنند تا این ملت را به هم بریزند.

وی ادامه داد: ما ابرمردانی داریم که عامل ابرقدرتی ما هستند که در رأس آن‌ها مقام معظم رهبری است، شکرگزاری در برابر نعمت ولایت، لازم و بقای انقلاب اسلامی است.

امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه باید همه با هم در پاسداشت یوم‌الله 22 بهمن و دهه فجر سنگ تمام بگذاریم و دستاوردهای انقلاب را بهتر تبیین کنیم، اظهار داشت: خدماتی که نظام اسلامی پس از انقلاب به مردم داده است، قابل کتمان و انکار نیست.

وی افزود: پیش از انقلاب اسلامی، کشورهای جهان کمتر بر روی توانمندی ایران حساب باز می‌کردند، اما اکنون اقتدار ما در عرصه‌های مختلف زبان زد شده و در علم و فناوری فضایی به جایگاه خوبی در جهان رسیده‌ایم.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه تمدن نوین اسلامی از اهداف بلندمدت این انقلاب و نظام است، گفت: باید جوانان امروز که رهبر معظم انقلاب آن‌ها را بهتر از جوانان دوران انقلاب خطاب کرده است، همتشان را مضاعف کنند تا این انقلاب را جهانی سازند.

وی تأکید کرد: نسل امروز باید با آرمان‌های امام و انقلاب آشنا شود تا بتواند زمینه‌ها و پایه‌های تمدن نوین اسلامی را پایه‌ریزی کند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha