سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
فیلم دریاچه ماهی

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

بسته ویژه خبری حوزه نیوز:                                                  

فرهنگی

 

رهبر انقلاب،خط خوشبختی را کشید

رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه تلاش علمی در دانشگاه نباید متوقف شود، فرمودند: اگر تعهد دینی و انقلابی نباشد پیشرفت علمی به‌تنهایی یک کشور را خوشبخت نمی‌کند.معظم له در ادامه بیان داشتند: آنچه من روی آن تأکید میکنم؛ یکی مسئله‌ی تلاش علمی است. تلاش علمی نبایستی متوقّف بشود در دانشگاه‌ها. شماها خب الحمدلله نخبه هستید و مدال گرفته‌اید و این مدالها هم.... نشانه است، نماد است؛ یعنی ارزش معنوی این مدال، از ارزش مادّی آن بمراتب بیشتر است؛ ارزش معنوی آن این است که نشان میدهد که شما از یک ظرفیّت و استعداد درونی برخوردارید، از یک هویّت والا برخوردار هستید؛ این مدالها یک چنین چیزی است؛ لذا این مدال به‌خاطر نماد بودنش، علاوه بر ارزش مادّی، ارزش معنوی هم دارد؛ لذاست که من الان این هدیه‌های شما را با کمال میل و مفتخرانه میپذیرم امّا بعد آنها را به خود شما برمیگردانم؛ یعنی دلم میخواهد که شماها این نمادها را در خانه‌های خودتان، در محلّ کارتان -وقتی‌که محلّ کار داشته باشید- نگه دارید و حفظ کنید. به‌هرحال این یک مسئله است که مسئله‌ی علم را جدّی بگیرید.

 

نوای تکبیر،تل آویو را لرزاند

جلسه دادگاه منطقه ای تل آویو در یافا با فریاد الله اکبر و شعار با خون و روح مان مسجد الاقصی را بازپس می گیریم حاضران برهم خورد. مسلمانان فلسطینی به فروش این قبرستان به یک پیمانکار اعتراض دارند. پیمانکار این زمین را از وقف خریداری کرده است.حاضران عصبانی در دادگاه با صدای بلند گفتند: شرف تان کجاست، چرا به مردگان احترام نمی گذارید؟به محض شروع اعتراض، قاضی دادگاه جلسه را ترک کرد.این پیمانکار در سال ۱۹۷۳ بخشی از زمین این قبرستان را خریداری کرده است.

 

افشاگری از مافیا به "دریاچه ماهی"رسید

کارگردان فیلم سینمایی «دریاچه ماهی» گفت: من این انگاره که سینما مافیاست و در این سینمای مافیایی، شورای صنفی نمایش به یک عده فیلمساز توجه بیشتری می‌کند، را قبول دارم. مریم دوستی از جمله کارگردانانی است که فیلمش در زمان اکران توسط شورای صنفی نمایش، سربریده شده، فیلم که «دریاچه ماهی» نام داشت و در گونه فیلم‌های دفاع مقدس قرار می‌گرفت. این روزهای البته گونه فیلم‌های دفاع مقدس از هر نوعی که باشد، بدترین سینماها و سانس‌ها را در اختیار می‌گیرد، چرا که سانس‌ها و ساعت‌های طلایی در خدمت فیلم‌های مبتذل و خالتوریسم است.وی ادامه داد: در عصر حال حاضر سینمای ایران فیلم خوب و بد ندارد، بلکه ملاک تفکیک فیلم‌ها، بفروش بودن یا نفروش بودن است. متأسفانه برخی از فیلمسازان ما به این سمت رفته‌اند که هرگونه ابتذالی را در فیلم‌ خود جای دهند تا فیلمشان پرفروش شود.

 

ناشران،زنگ خطر ادبیات را به صدا درآوردند

دبیر هفدهمین دوره جایزه شهید حبیب غنی‌پور با اشاره به روند رو به رشد انتشار آثار ترجمه‌ای در حوزه کودک و نوجوان گفت: ۷۰ درصد کارهای منتشر شده در این حوزه را آثار ترجمه‌ای تشکیل می‌دهد که این یک زنگ خطر است. ناصری در این مراسم ضمن اشاره به کیفیت آثار بررسی شده در بخش کودک گفت: بیشترین آثار منتشر شده در حوزه کودک مربوط به آثار ترجمه و بازنویسی شده است. داوران این دوره نسبت به تداوم این روند احساس تأسف داشتند. هرچند کتاب‌های ترجمه‌ای نقش مهمی در تعاملات فرهنگی دارند، اما متأسفانه باید گفت که اغلب کتاب‌های ترجمه‌ای منتشر شده در این حوزه وفادار به فرهنگ مبدأ هستند و بدون اینکه بومی شوند، منتشر شده‌اند. حتی گاه برخی از آثار پیامی ندارند و هنجارهای دینی جامعه را رعایت نمی‌کنند.وی با بیان اینکه زنگ خطر در این زمینه به صدا درآمده است، یادآور شد: ترویج خشونت و نه ژانر وحشت، در کارهای ترجمه‌ای موج می‌زند. هرچند سرگرم‌کنندگی وجه بارز داستان است، اما اگر بخواهیم کودک را تنها در فضای فانتزی رشد دهیم و از دیگر حوزه‌ها غافل شویم، زنگ خطر برای ما خواهد بود.

 

تسهیلات به تاریخی ها هم رسید

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: با نظر اعضای کمیسیون مقرر شد برای ترمیم بناهای تاریخی- فرهنگی تسهیلات بانکی در نظر گرفته شود. او ادامه داد: همه مواد مورد بررسی در نشست امروز پس از استماع نظر مخالفان و موافقان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی با تغییراتی جزئی به تصویب رسید.آزادیخواه اضافه کرد: بر اساس تصمیم اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس بانک‌های عامل و مؤسسات اعتباری مجاز موظف به ارائه تسهیلات بانکی برای ترمیم خانه‌های قدیمی تاریخی شدند.

 

جهانگیری،گام دوم ارزی را هم برداشت

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از صدور نخستین کارت‌ ارزی خروج از ایران برای اسحاق جهانگیری خبر داد و طرح مشترک با بانک مرکزی برای تقدیم کارت ریالی به گردشگران خارجی در قبال ارزهای آنان را تشریح کرد. وی اضافه کرد: گردشگران خروجی نیز می‌توانند از این کارت استفاده کنند.او در توضیح مشکل فعال نبودن کارت‌های ارزی بین المللی مانند ویزاکارت و مسترکارت در ایران اظهار کرد: متأسفانه کارت‌های (VISA Card) و (Master Card) هر دو آمریکایی هستند و با ما همراهی نمی‌کنند و حتی بعد از برجام نیز این همکاری رخ نداد.

 

قلم در ترکیه در خفقان فرو رفت

روزنامه جمهوریت ترکیه طی گزارشی اعلام کرد که هم اکنون 171 نفر از خبرنگاران و روزنامه نگاران این کشور با اتهامات مختلف هم اکنون در بازداشت به سر می برند. 16 روزنامه نگار تحت بازداشت موقت هستند و سه روزنامه نگار نیز دستگیر شده اند.بنا به این گزارش، سه روزنامه نگار دیگر ترکیه ای نیز به حبس ابد محکوم و چهار روزنامه نگار دیگر هم به تحمل 10 سال و 2 ماه زندان محکوم شده اند. برخورد شدید قضایی با روزنامه نگاران در ترکیه پس از کودتای 15 جولای 2016 آغاز شد و بسیاری از اصحاب رسانه این کشور تنها به علت ارتباط با گروه گولن و با استفاده از اپلیکیشن پیام رسان بایلوک و یا داشتن حساب در موسسات مالی متعلق به فتح الله گولن متهم ردیف اول کودتا با اتهامات تروریستی مواجه شدند.

 

سلامت ایرانی،منحصر به فرد شد

مدیر کل هنرهای نمایشی در پیامی به 'نخستین همایش علمی نمایش درمانی' گفت: این روشی منحصر به فرد در ارتقاء سلامت انسان و جامعه است. مهدی شفیعی در پیام خود که امروز منتشر شد آورده است: نمایش درمانی بهره گیری هدفمند از هنر نمایش در رفع مسائل رفتاری، ادراکی و احساسی انسان ها است، روشی از درمان غیردارویی و کمکی که امروزه در گسترش جنبه های خلاقانه، ارتقاء قوه تخیل، افزایش توان یادگیری، گسترش بینش و آگاهی و رشد عاطفی و احساسی انسان ها بکار گرفته می شود.

وزیر فرهنگ برای کتاب فروشی ها خبر خوش مالیاتی داد

مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس برنامه ریزی و سیاست گزاری های صورت گرفته در این وزارتخانه، تمام کتابفروشی های کشور، سال آینده از پرداخت مالیات معاف می شوند. وی اظهار کرد: برای راه اندازی کتابفروشی های جدید، 200 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که بخش عمده ای از این اعتبارات در استانهای کم برخوردار هزینه می شود.مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به بخش چاپ و نشر اشاره کرد و گفت: راه اندازی سامانه چاپ و نشر در کشور در دست اقدام است ضمن انکه تفویض اختیار بررسی کتاب هم به استانهای دارای ظرفیت واگذار می شود.وی خاطر نشان کرد: برقراری دولت الکترونیک و ایجاد سامانه های مختلف و حمایت از اهل قلم از دیگر برنامه های معاونت فرهنگی وزارت ارشاد است.این مسوول، تعداد کتابفروشی های کشور را یکهزار و 500 باب بیان کرد و افزود: تاکنون 12 هزار ناشر، مجوز گرفتند که از این تعداد پنج هزار نفر فعال هستند.

 

رسانه ها در باتلاق فوبیا افتادند

بسیاری از خبرنگاران و روزنامه نگاران امروز با مقوله ای به عنوان فوبیای انتشار خبر یا ترس از انتشار مواجه هستند که می تواند ضربات جبران ناپذیری به رسانه ها وارد کند. فوبیا یا ترس از انتشار برخی اخبار در حالی گریبانگیر بسیاری از خبرنگاران و اهالی مطبوعات شده که اغلب آنان نیز بی مورد است و هیچ قانون نوشته شده برای این میزان احتیاط و خودسانسوری وجود ندارد.عافیت طلبی برخی از رسانه ها و اهالی قلم شاید در کوتاه مدت به نفع کشور و نظام باشد اما حکایت دوستی خاله خرسه است که می تواند در دراز مدت فجایع سنگین و گاه غیرقابل جبران به همراه آورد و ضمن از بین بردن اعتماد عمومی به رسانه های داخلی گرایش مردم را به برخی رسانه های بیگانه و معاند نیز افزایش دهند.کاهش اعتماد و یا در برخی موارد نبود اطمینان کامل مخاطبان کشور به رسانه های داخلی علل و عوامل متعددی چون نبود سواد رسانه ای شهروندان و فوبیای انتشار اخبار توسط اهالی خبر و دست به عصا رفتن برخی مسئولان برای اعلام برخی مطالب باز می گردد.

 

اسرافیل به فرانسه راه یافت

موسیقی فیلم سینمایی «اسرافیل» به آهنگسازی مجید پوستی در نوزدهمین جشنواره تخصصی موسیقی فیلم مارسی فرانسه حضور یافت. «اسرافیل» در بخش مسابقه این فستیوال با آثاری از دیگر کشورهای دنیا رقابت خواهد کرد.فستیوال «اوبانیه» مارسی در حالی نوزدهمین دوره خود را برگزار می‌کند که امسال 10 فیلم منتخب از کشورهای آلمان، بلژیک، سوئد، بلغارستان، یونان، تونس و ایران در بخش اصلی پذیرفته شده و به رقابت خواهند پرداخت.در خلاصه داستان این فیلم آمده است: مردی که ماهی را دوست داشت بازگشته است. دختری که بهروز را دوست دارد باز می گردد. مردگان زنده می شوند.

 

یادگار آبادان از دست همدانی ها رفت

«"عمارت جنانی" نخستین بنای چند طبقه همدان که به عنوان یک اقامتگاه و مسافرخانه به یک برند در همدان تبدیل شده است، در حالی به تخریب نزدیک می‌شود که با تبدیل آن به یک هتل سنتی، می‌تواند یکی از برندهای گردشگری در این شهر باشد.»کمتر از ۶۰ روز قبل، آخرین خبرهای تخریبی از بافت تاریخی همدان مربوط به تخریب سالم‌ترین بخش بافت تاریخی همدان یعنی "چمن کبابیان" بود، اما بعد از گذشتِ همین مدت کوتاه،  بار دیگر زمزمه‌های تخریب اثر دیگری به گوش می‌رسد، این بار تیغ لودرها عمارت "جنانی" یا همان "مسافرخانه آبادان" در همدان را نشانه گرفته است.بنایی که با بیش از ۸۰ سال عمر  و نمونه‌ی خاصی از معماری اواخر دوران قاجار و اوایل پهلوی که آن را نخستین بنای سه طبقه در شهر همدان می‌دانند و حتی برای افتتاح‌اش رضا پهلوی تا همدان می‌رود.

 

ناجا،در سه مرحله تاریخ ایران را نجات داد

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث‌ فرهنگی خبر داد: با تلاش نیروهای یگان حفاظت استان مازندران، اشیای تاریخی مربوط به ادوار مختلف تاریخی در این استان کشف و ضبط شد. او افزود: «در گام نخست به‌محض کسب اخبار موثق در خصوص نگهداری و خرید و فروش اموال تاریخی‌فرهنگی در شهرستان قائمشهر، مأموران یگان همراه باعوامل انتظامی، در مغازه متهم دو قطعه سکه و ۲۰۵ برگ کپی نسخ خطی موسوم به "گنج‌نامه" کشف کردند که در پی اعتراف فرد مذکور یک باند سه نفره فروشنده مسکوکات بدلی دستگیر و از آن‌ها ۲۹۹ قطعه سکه بدل کشف و ضبط شد.»رحمت‌اللهی بیان کرد: «در مرحله بعد و با همکاری متهمان پرونده و شناسایی یک گروه دو نفره از قاچاقچیان اموال تاریخی در شهرستان بابلسر، در عملیاتی ضربتی با همکاری نیروی انتظامی، نسبت به دستگیری قاچاقچیان عتیقه اقدام و در این عملیات ۱۳۹ قلم شیء قدیمی کشف که از این تعداد ۱۳۴ قلم اشیای مکشوفه اصل و مربوط به دوران سلجوقی و صفوی هستند.»به گفته‌ی او «در آخرین عملیات، یگان حفاظت استان مازندران به‌محض اطلاع از احتمال خرید و فروش مقادیری اشیای عتیقه ازسوی افراد سودجو در استان گلستان، با مراجعه به مکان مورد نظر، موفق به دستگیری سه نفر اموال تاریخی و کشف ۵۰ قلم شیء با قدمت عصر آهن و دوران ساسانی شدند.»

 

قرآنی ها،اوقاف را هدایت کردند

پورمعین با اشاره به اینکه مخاطبان مورد توجه قرار نمی‌گیرند تصریح کرد: صداوسیما باید تفکر نوین ایجاد کند و مخاطبان را در مسابقات شرکت دهد.وی با بیان اینکه باید هزینه جنبی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کاهش یابد و جوایز افزایش یابد افزود: امارات برای مسابقات قرآن 300 میلیون تومان جایزه در نظر گرفته است. اما در کشور ما به جوایز اهمیت داده نمی‌شود.این استاد قرآن به ایجاد مکانی مناسب برای برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن اشاره کرد و گفت: مصلی مکان خوبی است اما جای مناسبی برای برگزاری مسابقات نیست و بهتر است اوقاف مسابقات را از مستأجری دربیاورد و مکان مناسبی برای برگزاری رقابت‌ها احداث کند.در ادامه مسجدی یکی از بانوان فعال قرآنی نیز با بیان اینکه قرآن را پیشوای خود قرار دهید گفت: داوری‌های ضعیفی وجود داشته که معضلی برای رقابت‌ها است.

 

عذاب وجدان انسان در بدون تاریخ بدون امضا،خوب رقم خورد

بدون تاریخ، بدون امضا، فیلم دوم "وحید جلیلوند"از لحاظ فرم و ساختار در راستای فیلم قبلی این کارگردان سینما یعنی "چهارشنبه 19 اردیبهشت"ساخته شده اما نمی تواند به اندازه آن اثر مخاطب را به چالش بکشد. بدون شک نقطه قوت فیلم "بدون تاریخ بدون امضا" را باید در فیلمنامه دانست. فیلمنامه ای که گام بزرگ و مثبتی برای جلیلوند نسبت به اثری قبلی او چهارشنبه 19 اردیبهشت است.یکی دیگر از نقاط مثبت فیلم "بدون تاریخ بدون امضا" را باید در گروه بازیگران اثر دانست که با درک درست از شخصیت ها به یک نظام  درک جمعی به کلیت اثر رسیده بودند و همین عاملی شد تا بازی ها همخوان و هم نفس تا انتها پیش رود.

 

ختم یاسین،مساجد را به هم گره زد

مدیر مرکز قرآن کریم سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: 23 هزار مسجد سراسر کشور در اجرای طرح کوثر رسول‌الله(ص) و ختم سوره یاسین مشارکت کردند.حجت‌الاسلام‌ سید مسعود میریان اظهار کرد: طرح کوثر رسول‌الله در شب شهادت حضرت فاطمه(س) هم‌زمان با حرم مطهر رضوی در مساجد سراسر کشور برگزار شد.وی بیان کرد: 23 هزار مسجد سراسر کشور در اجرای طرح کوثر رسول‌الله(ص) و ختم سوره یاسین مشارکت کردند.مدیر مرکز قرآن کریم سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: این طرح تا شب میلاد حضرت زهرا(س) و قرائت دسته‌جمعی سوره دخان ادامه خواهد داشت.

 

بسیج مردمی برای مادران آسمانی،شگفتی ساز شد

امید عزیززاده یکی از مسئولان اجرایی ستاد برگزاری طرح گفت: طرح "مادران آسمانی" برای نهمین دوره در هشتمین سال اجرا خواهد شد و امسال همزمان با روز مادر از ۳۰هزار مادر شهید در سراسر کشور تجلیل می‌شود. در ابتدا سال 89 برای اولین بار به مدد دوستان در مسجد الاقصی تهران پارس موفق شدیم از 50 مادر شهید تجلیل کنیم که به یاری شهدا و عنایت حضرت زهرا(س) این تعداد امروز به 30 هزار مادر شهید رسیده است. گروه‌های مردمی در قالب هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های اسلامی دانش آموزی و حوزه های علمیه سراسر کشور در اجرای این طرح مشارکت داشتند و امسال برای سومین سال، طرح بین المللی مادران آسمانی را در کشورهای حوزه مقاومت عراق، لبنان و سوریه برگزار می‌کنیم.

 

"سفید چاه"قدمت مسلمانان را رقم زد

قبرستان «سفیدچاه یا سپید»، جایی در روستای سفیدچاه در بهشهر در دل جنگل‌های سرسبز «یانه سر» قرار دارد و به نظر می‌رسد عمده شهرت این روستا نیز به دلیل وجود این قبرستان باشد.این قبرستان با پانزده الی بیست هزار تخته سنگ محرابی شکل، بزرگ‌ترین گورستان روستای استان مازندران نیز به شمار می‌رود.از سرشناس‌ترین افرادی که در این قبرستان به خاک سپرده شده‌اند، سه نفر از نوادگان امام کاظم (ع) هستند؛ «ابراهیم، منصور و عبدالرحمان (علیهم‌السلام).در روستای سفیدچاه رسم بوده که سنگ قبر مردگان را بر اساس شغل آنها حکاکی کنند، اما بعد از مرگ آخرین بازمانده‌ سنگ‌تراشان و حکاکان، عمر حکاکی روی سنگ‌ها هم به پایان رسیده است.گفتنی است برای رفتن به روستای چاه سفید و دیدن این گورستان قدیمی، باید از بهشهر به سمت جنگل سرسبز بخش «یانه سر» بروید و بعد از طی 20 کیلومتر جاده پیچ درپیچ آسفالته، به گلوگاه برسید، بعد از گلوگاه، روستای «نیالا» در مسیرتان قرار می گیرد و بالاخره سفیدچاه در حاشیه جاده از راه خواهد رسید.

 

دوموزه در یک موقوفه،آغاز به کار کرد

موقوفه آستان قدس رضوی، آیین گرامی‌داشت میلاد حضرت فاطمه(س)، یکی از هفت جشن وقف‌نامه‌ای نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران به شمار می‌آید که به سنت جاری به ویژه برپایه سفارش بنیان‌گذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک هر سال برگزار می‌شود.سه سخنرانی درباره «زنان واقف در تاریخ ایران»، «بانو گوهرشاد، واقف و حامی فرهنگ» و «ام سلمه، خوشنویسی از دوره قاجار»، به همراه منقبت‌خوانی و بازدید از نمایشگاه‌های کتابخانه و موزه ملی ملک، مهم‌ترین بخش‌های این آیین گرامی‌داشت را درسال ۱۳۹۶ خورشیدی دربرمی‌گیرند. میهمانان جشن، پیش از آغاز برنامه، در کنار بازدید از تالارهای آثار موزه‌ای، می‌توانند به تماشای نمایشگاه‌های «گل و مرغ؛ آثار بانوان هنرمند» و «تک اثر چهاردهم؛ مجله زبان آموزگار» بنشینند.

 

نظام نامه جدید،زیر تیغ سینماگران رفت

  نظام نامه جدید اکران سال‌های ۹۷ و ۹۸ که در سه ماه گذشته در جلسات پیاپی با حضور کارشناسان و استفاده از نظرات فعالان حوزه‌های پخش، تولید، توزیع آماده شده بود، با اتمام بررسی تغییرات لازم در روز سه‌شنبه (هشتم اسفند ماه)، اجرای آن در نامه‌ای توسط رییس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری ابلاغ شد.به گفته مسئولان سازمان سینمایی، افزایش سرگروه‌ها از پنج به هفت سرگروه، حفظ سقف اکران دو فیلم همزمان از یک دفتر، الزام به ثبت قرارداد حال، آینده و بزودی فیلم‌ها، تشکیل کمیته انضباطی نمایش به منظور نظارت دقیق برعملکرد دفاتر پخش فیلم و سینماها، مسئولیت پذیری بیشتر معاونت نظارت و ارزشیابی در حوزه نمایش و نظارت بر اکران عادلانه فیلم‌ها، تسری یافتن نظام‌نامه اکران به ظرفیت نمایش شهرستان‌ها و تقسیم سالن بین فیلم‌ها و تشکیل شورای عالی اکران جهت رسیدگی به عملکرد کارگروه اکران و نظارت بر اکران عادلانه و ایجاد تنوع در نمایش فیلم‌ها از جمله ویژگی‌های نظام نامه جدید اکران است.

 

«بچه‌خور»،کودکان کار را تعقیب کرد

فیلمبرداری «بچه‌خور» اولین فیلم داستانی محمد کارت، به تهیه‌کنندگی سید مازیار هاشمی در جنوب تهران به پایان رسیده است.نگارش فیلمنامه «بچه خور» را آبان عسکری و محمد کارت و مدیریت فیلمبرداری آن را هادی بهروز برعهده داشته‌اند. این فیلم با نگاهی به آسیب‌های اجتماعی، مسائل کودکان کار و کودکان بدسرپرست را بازگو می‌کند.از بازیگران این فیلم می‌توان به بهرام ابراهیمی، علیرضا مهران، علیرضا حکیمی، فرهانه سبحانی، علی بحری اشاره کرد.در خلاصه داستان این فیلم آمده است: هیچکس عشق کودکان را جدی نمی‌گیرد، اما در حقیقت هیچ چیز زیباتر و قدرتمندتر از عشقی کودکانه نیست.

 

تحول بنیادین،گام اول را برداشت

حجت الاسلام ملکی مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با تأکید بر مشکلات اجرای این سند عنوان کرد: یکی از نقاط ضعف در اجرای این سند این است که هنوز مراحل مقدماتی اجرای آن طی نشده و متأسفانه بازبینی آن که قرار بود انجام شود صورت نگرفته است. وی ادامه داد: رویکرد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر تربیت اسلامی استوار است که تبیین آن برعهده حوزیان است و می توان گفت که برگزاری این دوره آموزشی از ارزشمندترین فعالیت های مشترک حوزه های علمیه و آموزش و پرورش محسوب می شود.گفتنی است؛ نخستین دوره آموزشی تربیت مدرس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که از صبح امروز در مجتمع یاروان مهدی(عج) آغاز شده است تا دوشنبه ادامه دارد و شرکت کنندگان در این دوره در چند کارگاه آموزشی با موضوع بررسی مبانی نظری سند تحول بنیادین شرکت خواهند کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha