شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام طاهری

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین طاهری گفت: سراسر زندگی پیامبر و حضرات معصومین(ع) با مساله حفظ و حراست و تشویق مردم به نگاهداری از محیط زیست به خصوص کاشت درخت همراه است و به همین خاطر روایات بسیاری در این خصوص وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین طاهری امروز در مراسم روز درختکاری در شهرک مهدیه گفت: همه ما باید سعی کنیم که همانند شجره طیبه، عمری پربرکت داشته باشیم و حضرت زهرا(س)را الگوی خود قرار دهیم؛ قطعا انقلاب ما به حرکت متعالی خود به رغم دشمنی ها و جاسوسی ها ادامه خواهدداد.

وی با اشاره به روایاتی از پیامبر اکرم(ص) افزود: یکی از مهمترین مسایلی که در دین اسلام به آن پرداخته شده است مساله کاشت درخت است.

مدیر اجرایی مرکز امور طلاب حوزه علمیه استان قم افزود: سراسر زندگی پیامبر و حضرات معصومین(ع) با مساله حفظ و حراست و تشویق مردم به نگاهداری از محیط زیست به خصوص کاشت درخت همراه است و به همین خاطر روایات بسیاری در این خصوص وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری کاشتن درخت را اولین صدقه جاریه ذکر کرد و بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) بیان کردند حفر چاه و تولید منابع آبی و همچنین جاری کردن و احیای قنات نیز از مصادیق صدقه جاریه هستند.

وی گفت: همچنین پیامبر اکرم فرمودند،  هر کسی درختی بکارد که این درخت به ثمر برسد، تا زمانی که این درخت ،میوه و ثمر دارد خداوند نیز به او پاداش می دهد؛ درخت کاری عنصر بسیار مهمی است.

مدیر اجرایی مرکز امور طلاب حوزه علمیه استان قم اظهارکرد: سه مسجد در عربستان به نام مسجد شجره یا درخت وجود دارد که با درخت پیوند خورده است؛ همچنین در زندگی حضرات معصومین(ع) نیز مسایل زیست محیطی و درخت کاری مورد توجه بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha