یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه نکا

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه مازندران، تهذیب و خودسازی را لازمه موفقیت در طلبگی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد باقرمحمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه مسجد جامع نکا، با تبریک فرا رسیدن ماه رجب گفت: رجب ماه كرامت، عبادت و فرصتي ارزنده براي قرب به پروردگار عالم است و رجبيون بايد از فرصت‌هاي نوراني اين ماه استفاده بهينه كنند.

وی با بیان این که رجبيون بايد از فرصت‌هاي نوراني اين ماه استفاده بهينه كنند، افزود: ماه رجب مقدمه خودسازي براي حضور در ضيافت الهي پیش روی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رجب ماه كرامت، عبادت و فرصت خوبي براي قرب به پروردگار عالم است، تصریح کرد: همه مؤمنان به ویژه طلاب بايد تلاش كنند تا از اين ماه با عظمت بيشترين بهره را ببرند و با آمادگي كافي وارد ماه شعبان و رمضان شوند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که بايد لحظه لحظه اين ماه شريف را قدر بدانيم و با انجام اعمال واجب و مستحبي رضايت الهي را كسب كنيم، خاطرنشان کرد: در این میان طلاب و روحانیان باید در بهره مندی از فضیلت های این ماه در پیشگام باشند.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به اين كه نخستین شب جمعه ماه رجب ليلة‌الرغائب است، خاطرنشان کرد: روزه روز منتهي به اين شب ثواب فراوان دارد و روايت شده است كه فرشتگان الهي در اين شب به زمين نازل مي‌شوند و از آن به‌عنوان شب آرزوها ياد مي‌شود و عبادت و طاعت خداوند در اين شب بسيار توصيه شده است.

وی با بیان این که ماه رجب فرصت ارزنده ای برای نیایش به درگاه خداوند سبحان است، بیان داشت: انسان با عبادت و اعمال نیکو و شایسته در این ماه نورانی می تواند در مسیر رضایت پرودرگار متعال گام برداشته و به مراتب والایی دست پیدا کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که طلاب ابتدا باید خلأ معنویت را در وجود خود پر کنند، تصریح کرد: تا زمانی که این خلأ جبران نشود نمی توان معنویت را به جامعه منتقل کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اعتکاف یکی از برنامه های ارزشمند ماه رجب است، گفت: مهم تر و ارزشمند تر از این برنامه معنوی، روزه گرفتن در این ماه است که باید مورد توجه طلاب قرار گیرد.

حجت الاسلام لائینی در بخش دیگری از سخنان خود، انس با قرآن و حفظ آیات الهی را افتخاری بزرگ برای طلاب این حوزه عنوان کرد و اظهار داشت: حفظ قرآن کریم افتخار بزرگی برای شما طلاب است که باید آن را قدر بدانید.

وی به ضرورت مطالعه دقیق درسی و داشتن مباحثات منظم از سوی طلاب حوزه تاکید کرد و اظهار داشت: نباید در مطالعات و مباحثات مطالبی را نفهمیده رد شد، بلکه باید با دقت تمام مباحث را دنبال کرد.

امام جمعه نکا تهذیب و خودسازی را لازمه موفقیت در طلبگی عنوان کرد و بیان داشت: باید در امر اخلاق اهتمام ویژه داشت و کلاس های اخلاق در مدارس علمیه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha