یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مرکز خدمات

حوزه/ همایش یکروزه تجلیل از فرزندان ممتاز تصیلی طلاب و روحانیون شهرستان تبریز با حضور مدیرکل ارتباطات و امور فرهنگی معاونت خانواده مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از تبریز، همایش بزرگ یک روزه تجلیل از ممتازین تحصیلی فرزندان و همسران طلاب و روحانیون شهر تبریز با حضور دکتر فقیهی و دکتر یوسفی و با حضور بیش از ۸۰۰ نفر از خانواده طلاب و روحانیون در اردوگاه الغدیر تبریز برگزار و از ۲۰۰ نفر از ممتازین تحصیلی فرزندان و همسران طلاب شهرستان تبریز تجلیل شد.

حجت الاسلام سید حمید فقیهی مدیرکل ارتباطات و امور فرهنگی معاونت خانواده مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور در این مراسم، ابراز داشت: خانواده ها باید به سواد رسانه ای اهتمام ویژه ای داشته باشند، غرب نیز بر روی این مساله سرمایه گذاری کرده تا از این طریق نسبت به فروپاشی نهاد خانواده در کشورهای اسلامی اقدام کند.

وی ضمن تاکید بر گسترش فعالیت های فرهنگی خانواده های طلاب عنوان کرد: خانواده ها باید با کارکردهای رسانه و نقش آن در تربیت فرزندان آشنایی کاملی پیدا کنند که در همین راستا دوره های سواد رسانه ای برای خانواده طلاب برگزار کردیم که در این استان تاکنون دو دوره سواد رسانه ای در حوزه علمیه طالبیه و حوزه علمیه بناب و سه کلاس آموزشی فضای مجازی در همایش های پیوند های آسمانی در طول سال گذشته برگزار شده است.

همچنین در ادامه این همایش، حجت لاسلام یوسفی استاد حوزه و دانشگاه با طرح بحث انواع تربیت فرزندان به بیان روش های این امر پرداخت و گفت: ضرورت آشنایی خانواده با اصول و روش های فرزند پروری در عصر کنونی اهمیت دوچندانی دارد.

وی ادامه داد: تضاد رویکرد های تربیتی والدین در خانواده می تواند معضلات عدیده ای را در تربیت فرزندان ایجاد کند برهمین اساس ضرورت دارد خانواده هابه صورت علمی و تفصیلی با این امر آشنا شوند.

گفتنی است، از جمله برنامه های این همایش، برگزاری دو نشست ویژه همسران با موضوعات مهرورزی و بهداشت و سلامت بود، در پایان این همایش نیز از نفرات برتر مسابقات ورزشی در رشته های تیر اندازی، دارت، تیرکمان، دو میدانی و... تجلیل شد؛

لازم به ذکر است، همایش تجلیل از ممتازین تحصیلی طلاب شهرستان های مراغه، بناب، ملکان و عجب شیر نیز روز جمعه ۳۱ فروردین ماه با حضور بیش از ۱۱۰ ممتاز و ۳۵۰ نفر از خانواده های طلاب در اردوگاه المهدی شهر مراغه برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha