شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رئیس دانشگاه "روهونا" سریلانکا

پروفسور "سینانایکاگه گامینی" رئیس دانشگاه "روهونا" سریلانکا ضمن حضور در شهر قم و بازدید از جامعه المصطفی العالمیه با آیت الله اعرافی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پروفسور "سینانایکاگه گامینی" رئیس دانشگاه "روهونا" سریلانکا در دیدار با آیت الله اعرافی، رئیس جامعه المصطفی، ضمن تقدیر و تشکر از میزبانی جامعه المصطفی، تصریح کرد: با حضور در کشور ایران، تأثیر رسانه های غربی بر ملت های جهان و تصویر سازی تحریف شده و دروغین آنها از مردم سرزمین ایران را به خوبی متوجه شدم.

وی به مطالعات فراوان خود در ارتباط با ایران و تاریخ این سرزمین اشاره نمود و با بیان این که فرهنگ و تمدن ایران برایم خیلی جالب و تحسین برانگیز است، تصریح کرد: بازدید از منزل تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) و تشریح سبک زندگی ایشان یکی از جالب ترین دستاوردهای سفرم به ایران خواهد بود.

رئیس دانشگاه روهونا در ادامه گستره روابط سیاسی و تجاری دو کشور ایران و سریلانکا را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: روابط کشورهای سریلانکا و ایران بسیار خوب و قابل تحسین است؛ حسن نیت همواره بر روابط دولت های این دو سرزمین حاکم است.

وی با بیان این که دانشگاه روهونا سریلانکا در طول 40 سال فعالیت خود در حوزه توسعه علوم، عرصه های پژوهشی، علوم و فناوری های نوین ورود نموده، ابراز داشت: دانشگاه روهونا با ورود در حوزه های مختلف دانشی، دانشکده های متعددی را به منظور تنوع بخشی خدمات علمی راه اندازی نموده است.

پروفسور سینانایکاگه گامینی ضمن بازشماری حوزه های مشترک همکاری جامعه المصطفی و دانشگاه روهونا، یادآور شد: تبادل استاد و دانشجو و پیگیری پروژه های تحقیقاتی مشترک و نیز بحث مطالعات تطبیقی به ویژه در حوزه فلسفه یونان و فلسفه اسلامی از مهمترین موضوعات مشترک میان دانشگاهی می تواند باشد.

وی با بیان این که دانشگاه روهونا در حوزه علوم انسانی و اجتماعی فعالیت های در خور توجهی را رقم زده است، اذعان داشت: با توجه به عقبه تمدنی ایران و سریلانکا، برآنیم تا با همکاری های گسترده این تمدن ها را در حوزه های مختلف دانشی احیا نماییم.

رئیس دانشگاه روهونا سریلانکا توجه به بورسیه دانشجویان مستعد در حوزه مطالعات تطبیقی را از دیگر فضاهای همکاری میان دانشگاهی برشمرد و ابراز داشت: دانشگاه روهونا سریلانکا قصد دارد تا با همکاری جامعه المصطفی العالمیه دوره های کوتاه مدت علمی را به منظور آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان و اساتید با تاریخ و فرهنگ ایران راه اندازی کند.

وی حوزه اساتید و اعضای هیئت علمی، چاپ نشریات علمی مشترک و نیز راه اندازی گروه های علمی مشترک را از دیگر بسترهای فعالتی دو جانبه عنوان کرد و اذعان داشت: احیای علوم و تکنولوژی های تمدنی سرزمین ایران از جمله معماری های پیشرفته آن دوران و نیز مهارت ها و تکنیک های تحسین بر انگیز ایرانی را می توان به عنوان پروژه مشترک میان دانشگاهی پیگیری نمود.

پروفسور سینانایکاگه گامینی در پایان با تأکید بر این که تکنولوژی های پیشرفت تمدنی ایران برای بسیاری از ملت های جهان تعجب بر انگیز است، تصریح کرد: دنیای مدرن امروز مشکلات جدیدی را در جهان به وجود آورده است که راه حل بسیاری از این مشکلات بین الملل در بازگشت به مولفه های تمدنی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha