سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 457460
۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
مرادپور

حوزه/ امام جمعه اسکو از ایجاد مدرسه علمیه در این شهرستان و راه اندازی نماز جمعه در بخش ایلخچی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت ‌الاسلام‌ سعید مرادپور امام جمعه اسکو در نشست خبری با خبرنگاران از ایجاد حوزه علمیه در شهرستان اسکو خبر داد و گفت: ایجاد حوزه علمیه در شهرستان اسکو در حال پیگیری است که امیدواریم با همکاری خیرین و مرکز مدیریت حوزه های علمیه شاهد راه اندازی یک مدرسه علمیه در این شهر باشیم.

وی همچنین ابراز داشت: راه اندازی نماز جمعه در بخش ایلخچی در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تعیین می‌ شود و در حال پیگیری و ارزیابی بوده که امیدواریم به زودی شاهد اقامه نمازجمعه در ایلخچی باشیم.

امام جمعه اسکو نماز جمعه را جایگاه دشمن‌ شناسی و سنگر مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن دانست و تصریح کرد: نماز جمعه سبب رشد و آگاهی مردم می شود، نخبگان و رسانه ‌ها نیز وظیفه دارند ایجاد بصیرت و آگاهی  کرده و جایگاه نمازجمعه را معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه صیانت از اعتقادات، بصیرت و آگاهی ‌های سیاسی مردم  از کارکردهای نماز جمعه است، عنوان کرد: بیان مسائل روز از وظایف ائمه جمعه است که جزو احکام نماز جمعه بوده و امام جمعه باید مسائل  روز مربوط به جهان اسلام را بیان کرده و با تبیین مسائل روز و آگاه سازی مردم در بحران‌ های اجتماعی و رخدادهای سیاسی نقش آفرینی کند.

حجت الاسلام مرادپور از نماز جمعه به عنوان عنصری مهم در ایجاد تقوای الهی نام برد و تاکید کرد:‌ اگر ویژگی تقوا در انسان‌ ها به خوبی نهادینه شود بسیاری از مشکلات، ‌معضلات و آسیب‌ های اجتماعی برطرف می‌ شود.

وی در ادامه تصریح کرد: امامان جمعه درهمه عرصه‌ های نیاز کشور حضور دارند، یعنی درعرصه های اقتصادی سیاسی، فرهنگی و مسائل اجتماعی محلی و ملی روشنگری کرده و توصیه‌ های لازم را برای کمک به مردم و مدیریت‌ های جهادی در خطبه های نماز ارائه می‌ کنند.

امام جمعه اسکو ابراز کرد: ائمه جمعه به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی و در ستادهای امر به معروف نهی ازمنکر و در تصمیم گیری در شورهای اداری شهرستان ها، مطالبات مردم را به گوش مسئولان می ‌رسانند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی حسن زاده شهرستان بندر خمیر IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    0 0
    با سلام . حاج آقای مرادپور خیلی انسان خوب و مومنی است امیدوارم قدرش را بدانید و او را حمایت کنید