دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
رضا سیار فرماندار قم

حوزه/ فرماندار قم تصریح کرد: متاسفانه ما در حال حاضر کمبودها و نواقص بسیاری در زمینه تکریم زایران غیر ایرانی به خصوص زایران عراقی در قم داریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، رضا سیار طی سخنانی در نشست تخصصی "مساله زیارت، زیربنای آینده شهر قم" که دوشنبه شب در موسسه طلوع مهر برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق، ابراز داشت: مشاهده وضعیت خیابان های اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) به خصوص در رابطه با زائران عراقی که جمعیت بیشتر زوار غیرایرانی در قم را تشکیل می دهند، نشان می دهد که متاسفانه ما در زمینه تکریم مناسب این زائران ، کاستی ها و نواقص جدی داریم که باید آن ها را برطرف کنیم.

وی همچنین با بیان این که استان قم مقصد حدود 95 درصد از زائران عراقی در زمان ورود به خاک کشورمان است، افزود: ما نباید کاری کنیم که بی جهت زایران غیرایرانی برای یافتن محل مناسب اسکان در شهر مقدس قم، سرگردان باشند؛ بلکه در اسرع وقت بهترین شرایط رفاهی را باید برای آن ها تامین کنیم چرا که آن ها مهمان ما و حضرت معصومه(س) هستند و ثانیاً به رونق اقتصاد این شهر کمک می کنند.

فرماندار قم تاکید کرد: البته ما از خبرنگاران و اهالی رسانه می خواهیم که مشکلات و نقصان های موجود در زمینه اسکان زایران به خصوص زایران غیر ایرانی را از مسئولان و حتی بخش خصوصی مطالبه کنند تا ما در آینده شاهد شرایط بهتری در این باره باشیم.

وی همچنین با اشاره به این که در حال حاضر اتباعی از حدود یکصد کشور جهان در قم اقامت دارند، گفت: یکی دیگر از مسایل مهم این است که همه ارگان ها و دستگاه های مسئول باید نسبت امنیت زائران و اتباع خارجی مقیم در قم اهتمام و حساسیت بیشتری داشته باشند.

سیار یادآور شد: واقعیت آن است که ظرفیت فعلی در زمینه گردشگری نسبت به نیازی که در قم وجود دارد، بسیار اندک است ، به طوری که حقیقتاً تناسب مطلوبی با جایگاه و ظرفیت قم ندارد.

وی همچنین با بیان این که ایجاد و توسعه مکان های تفریحی از جمله راهکارهای جذب زائر در شهر قم است ، افزود: این مساله موجب می گردد که میزان ماندگاری مسافران و زایران در قم افزایش یابد، چه آن که زائران به فضاهای تفریحی و گردشگری نیاز دارند تا در کنار زیارت بارگاه کریمه اهل بیت(س)، از فضاهای شاد نیز بهره مند شوند و ما آمادگی داریم که در سطح استان زمینه های حمایت از توسعه این اماکن را فراهم کنیم.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha