یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیرکل تبلیغات اسلامی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: امروز گرفتار احتکار خانگی شده ایم و این نوع احتکار یک بلای خانمان سوز است، لذا می طلبد تا روحانیون در این رابطه روشنگری و بصیرت افزایی کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام احمد رضایی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در جمع طلبه های جدید الورود مدرسه علمیه امام صادق(ع) قهستان، اظهار کرد: امام صادق(ع) فرمودند «شیعیان ما باید زینت ما باشند» و مصداق این پیام من و شما و تمام روحانیون می باشند، که امید است خداوند این توفیق را به ما عنایت فرماید.

وی با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) در میان ائمه دارای جایگاه ویژه ای هستند و پیامشان را به شکلی خاص به بشریت رسانده اند، افزود: ایشان جزء سپاهیان امام حسین(ع) بود، اما مشیّت خداوند بر این بود که ایشان زنده بمانند تا هم پیام عاشورا در گودی قتلگاه دفن نشود و هم زمین از حجت خالی نگردد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر امام سجاد(ع) به شهادت می رسیدند پایان امامت و ختم امامت به شمار می رفت، خاطر نشان کرد: امام سجاد(ع) بعد از واقعه کربلا به مدت 34 سال امامت و رهبری جامعه را بر عهده داشتند.

حجت الاسلام رضایی عنوان کرد: راه ائمه(ع)، مسیر 124 هزار پیامبر است که امام حسین(ع) عصاره همه ی این پیامبران محسوب می شوند.

وی مطرح کرد: ما شیعیان سرمایه ای از امام سجاد(ع) داریم که در بین عوام و خواص غریب است و آن صحیفه سجادیه می باشد که به آن اخت القرآن می گوییم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی مطح کرد: ما شیعیان باید بسیار خداوند را شاکر باشیم، زیرا هیچ سرمایه ای به اندازه سرمایه و مسیری که در اختیار ما قرار داده است، ارزشمند نیست.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه همه ائمه(ع) ما نور واحد هستند، تأکید کرد: تداوم مسیر امامت در دست روحانیون قرار دارد لذا باید بسیار حساس باشیم.

وی خاطر نشان کرد: سرمایه محبت، نوکری و خدمت در پیشگاه اهل بیت بسیار بالاست، لذا اگر قدر خود را بدانیم و برای مسیر طلبگی خود ابتدا و انتهای غایتی مشخص کنیم، به آن هدفی که مدنظرماست خواهیم رسید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی عنوان داشت: همه  شیعیان باید زینت اهل بیت(ع) باشند و آن گونه در جامعه زندگی کنند که ما را به عنوان شیعیان امام جعفر صادق(ع) بشناسند.

حجت الاسلام رضایی بیان داشت: وظیفه ما طلبه ها بسیار سخت است و باید از سرمایه هایی که برای ما به ارمغان گذاشته شده است استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه سرمایه های به جامانده از اهل بیت(ع) سعادت دنیا و آخرت را به ما نوید می دهد، گفت: انسان‌های جهان اگر مقداری از طعم شیرین ائمه را بچشند به سوی آن ها جذب می شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه همه باید تلاش کنند، زیرا در قالب تلاش است که به اهداف می رسیم، گفت: متأسفانه گاهی مشغول اموراتی می شویم که نه به درد دنیا می خورد و نه به درد آخرتمان.

حجت الاسلام رضایی افزود: آدمی که اسیر فضای مجازی شود همیشه در زندان آن قرار می گیرد و خودش مجازی می شود.

وی با اشاره به اینکه ما امروز در جامعه گرفتار شده ایم، مطرح کرد: هنگامی دنیا و آخرت تضمین می شود که مسیرمان، مسیر اهل بیت(ع) و حق باشد و باعث نجات گردد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: امروز گرفتار احتکار خانگی شده ایم و این نوع احتکار یک بلای خانمان سوز است، لذا می طلبد تا ما و شما در این رابطه روشنگری و بصیرت افزایی کنیم.

حجت الاسلام رضایی بیان داشت: باید تغییر فرهنگ را در بین مردم ایجاد کنیم و بگوییم هر کس به اندازه مورد نیاز خود خرید کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه طلبه های جوان باید احوالات علمای گذشته را مطالعه کنند زیرا بسیار راه گشاست و باید سعی کنند تا خودرا شبیه آن ها کنند، گفت: ما با زندگی علمای عارف گذشته بسیار فاصله داریم لذا باید سعی داشته باشیم که این فاصله را کم کنیم.

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha