یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا استان گلستان

حوزه/نماینده ولی فقیه در سپاه نینوای استان گلستان، عزت واقعی را عمل و پیروی از فرامین و دستورات دین مبین اسلام و ائمه هدی(علیهم السلام) دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گلستان، حجت الاسلام جعفر رعایتی در نشست بصیرتی مدرسه عالی الزهرا(س) گرگان، بیان کرد: انسان ها با وجود اختلاف و سلایق مختلف، مشترکاتی هم داشته و به دنبال یک کلمه هستند که آن "عزت" است، به عبارتی همه خواهان عزت هستند.

وی بر کسب عزت واقعی تاکید کرد و توضیح داد: عزت واقعی نصیب هر انسانی نمی شود، چه بسا انسان هایی که برای دفاع از ارزش های دینی به سوریه می روند، ولی شهید حججی نمی شوند و چه بسا افرادی که با درس خواندن عالِم می شوند ولی بنت الهدی صدر نخواهند شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا اشاره به نقش طلاب در اجتماع و با استناد به آیه 58 سوره مبارکه الرحمن، ادامه داد: براساس آیات متعدد قرآن کریم از جمله آیه فوق به دست می آید که یکی از راه های دستیابی به عزت واقعی عمل و پیروی از فرامین و دستورات دین مبین اسلام و ائمه هدی(ع) است؛ چنان چه محبت باید با اطاعت و پیروی همراه باشد.

حجت الاسلام رعایتی بر اساس آیه 35 سوره مبارکه مائده گفت: در آیه فوق به کسانى که ایمان آوردند خطاب می شود اولاً تقوا و پرهیزگارى پیشه کنید (یا ایها الذین آمنوا اتقوا الله)، سپس وسیله اى براى تقرب به خدا انتخاب نمائید.

وی از جمله وسایل تقرب به خدا را پیامبر(ص) و مودت فی القربی دانست و توضیح داد: مراد از "مودت"، محبت قلبی و عملی است، به طوری که انسان جان خود را در این راه فدا نماید.

تحلیل گر سیاسی خاطرنشان کرد: امروز هلال اسلام ناب در سراسر جهان سایه افکنده و حرف حضرت امام راحل در بهمن 57 در حال تحقق است که حضرت حجت(عج) حفظ جهان اسلام را در دست دارد.

حجت الاسلام رعایتی ضمن تاکید بر پیروی از ولی فقیه حضرت آیت الله خامنه ای خطاب به طلاب، توصیه کرد: از  وظایف طلاب علوم دینی و جامعه روحانیت در بهمن ماه امسال و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تبعیت از منویات مقام معظم رهبری و عمل به انتظارات معظم له و نیز شناخت وظایف شخصی و اجتماعی است، سعی کنیم با بیان و قول لیّن به تحلیل و بررسی درست اهداف و دستاورد انقلاب پرداخته و گفتنی ها را بیان نماییم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha