سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ده ها هزار مسلمان مالای در راهپیمایی امروز مالزی شرکت کردند + تصاویر

حوزه/ ده ها هزار تن از مسلمانان مالزیایی در پایتخت این کشور دست به راهپیمایی دسته جمعی زده، خواستار حفاظت از حقوقشان در برابر برنامه های دولت شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thenational، ده ها هزار تن از مسلمانان مالزیایی در پایتخت این کشور دست به راهپیمایی دسته جمعی زده، خواستار حفاظت از حقوقشان در برابر برنامه های دولت شدند.

جمع کثیری از مسلمانان در شهر کوآلالامپور با سر دادن شعارهای «الله اکبر»  و «زنده باد مالایی» درحالی که پلاکاردهایی در دست داشتند به خیابان ها ریختند.

بسیاری از نیروهای پلیس در خیابان های اصلی حضور داشته و برخی خیابان ها نیز مسدود شدند. این نخستین راهپیمایی بزرگ پس از روی کار آمدن محمد ماهاتیر، نخست وزیر این کشور است.

گفتنی است هم اکنون دو معضل قومیت و دین از موضوعات حساس و تنش برانگیز در مالزی که یک کشور چندملیتی می باشد، محسوب می شوند.

مسلمان مالایی بیشترین جمعیت مالزی را تشکیل می‌دهند و راهپیمایی مسلمانان در قبال سیاست های دولت در ارتباط با جامعه اسلامی در این کشور بوده است.

دولت مالزی کنوانسیون سازمان ملل مبنی بر حذف تبعیض‌های نژادی را به دلیل مخالفت برخی از سیاستمداران محافظه کار رد کرد. زیرا محافظه کاران بر این باورند که این کنوانسیون باعث از بین رفتن امتیازاتی می‌شود که آنها از سال‌های گذشته تاکنون از آن بهره برده‌اند.

احمد زیاد حمیدی که سازمان ملی اتحادیه مالایی ها در این کشور را رهبری می کند گفت: اگر اسلام آسیب ببیند و نژاد ما و حقوق ما صدمه ببیند ما قیام خواهیم کرد.

وی افزود: امیدوارم نژادها و قومیت های دیگر، حقوق مالایی ها را به چالش نکشند.

عارف هاشم یک تظاهرکننده 26 ساله می گوید: به عنوان یک مسلمان من عقیده دارم که اسلام باید الویت اول مالزی باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha