سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
نشست بررسی طرح تأسیس واحدهای پژوهشی در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز

حوزه/ طرح تأسیس واحدهای پژوهشی، با حضور جمعی از مسئولان حوزوی، در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، نشست بررسی طرح تأسیس واحدهای پژوهشی با حضور مسئولان و کارشناسان پژوهشی حوزه، در محل معاونت پژوهش مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد.

در این نشست حجج اسلام والمسلمین حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، بهرام پور مدیر حوزه علمیه خوزستان، رستم پور، معاون پژوهش حوزه و جمعی دیگر از کارشناسان پژوهشی استان حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، در بخشی از این نشست پیرامون ضرورت تشکیل واحد پژوهشی با موضوع فقه سیاسی، مطالبی را بیان کرده و در ادامه نیز ظرفیت پژوهشگران درس خارج فقه سیاست حوزه علمیه اهواز را مورد تفقد قرار داد.

وی همچنین ظرفیت مجموعه ساختمان مدرسه علمیه الغدیر برای تأسیس واحدهای پژوهشی را بسیار خوب ارزیابی کرد و اظهارداشت: إن شاءالله به زودی گروه پژوهشی با عنوان فقه سیاسی راه‌اندازی خواهد شد.

قابل ذکر است، در بخش دیگری از این نشست، حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، بر لزوم راه‌اندازی گروه‌های پژوهشی در مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: لازمه تحول در نظام پژوهشی حوزه، راه‌اندازی گروه‌های پژوهش است که بارها مورد تأکید آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور بوده است.

همچنین حجت‌الاسلام رستم پور، معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان توضیحاتی پیرامون مراحل تأسیس، نوع مدیریت واحدهای پژوهشی و مدل فعالیت در موضوع فقه سیاسی ارائه کردند.

لازم به ذکر است واحدهای پژوهشی در پنج نوع از حیث وسعت و تعداد هیئت علمی به ترتیب در قالب گروه پژوهشی، مرکز پژوهشی، پژوهشکده، موسسه پژوهشی و پژوهشگاه تأسیس می‌شوند.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha