یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
بسطامی

حوزه/ حجت الاسلام بسطامی، در همایش «نقش حوزه های علمیه در تحقق گام دوم انقلاب»، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و افق تازه ایی است برای تحقق تمدن نوین اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ایلام، حجت الاسلام علی اصغر بسطامی، معاون پژوهش حوزه علمیه استان ایلام، در همایش «نقش حوزه های علمیه در تحقق گام دوم انقلاب» که امروز در مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) ایلام برگزار شد، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و افق تازه ای برای تحقق تمدن نوین اسلامی است.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان ایلام افزود: وظیفه همه نهادها و دستگاه ها و شخصیت های تاثیر گذار است تا این بیانیه را مورد توجه قرار داده و با سنجش رسالت خود، در جهت تحقق عملی آن جدیت داشته باشند

وی ادامه داد: حوزه علمیه به عنوان نهادی تأثیرگذار و محوری در تحولات جامعه حداقل در دو مورد از سرفصل های هفت گانه این بیانیه دارای رسالت و تکلیف است. یکی علم و پژوهش و دیگری معنویت و اخلاق و جالب که این دو در ابتدای سرفصل های هفت گانه قرار گرفته است.

حجت الاسلام بسطامی اظهار کرد: این که رهبر معظم انقلاب علم و پژوهش و معنویت و اخلاق را قبل از دیگر موارد ذکر فرموده است، بی دلیل نیست، چرا که به تعبیر معظم له آنچه موجب قدرت ملل مختلف شده، توان علمی و پژوهشی آنهاست و در واقع روی دیگر دانایی، توانایی است .

وی با بیان این که معنویت و اخلاق هم لازمه انسان سازی است، ابراز داشت: به تعبیر رهبری معظم جامعه ای که دارای معنویت و اخلاق باشد، هرچند کمبود امکانات مادی داشته باشد، بهشت می سازد، اما جامعه فاقد معنویت و اخلاق اگر چه دارای امکانات و توان مادی هم باشد، جهنم می سازد.

حجت الاسلام بسطامی بیان کرد: حوزه علمیه باید با تحلیل درست و همه جانبه این دو سرفصل مهم، تمام همت خود را برای تحقق منویات مقام معظم رهبری بکار گیرد تا ان شاءالله شاهد تحقق تمدن نوین اسلامی باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha