سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مسجد کنتاکی درهایش را به روی غیرمسلمانان می گشاید

حوزه/ در پاسخ به حمله مسلحانه به دو مسجد در شهر کرایست چرچ در نیوزیلند، مسجد لکسینگتون در کنتاکی آمریکا، درهایش را به روی غیرمسلمانان گشوده و از آنان برای بازدید از مسجد دعوت می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از wkyt، با گذشته یک هفته پس از حمله تروریستی به مساجد شهر کرایست چرچ در نیوزیلند، مسجد و مرکز اسلامی لکسینگتون در ایالت کنتاکی آمریکا اعلام کرده به جای بستن درهای مسجد قصد دارند روز درهای باز برگزار کنند.

اسامه عبدالحلیم، معاون ریاست مسجد بلال گفت: می خواهیم به خشونت با انسانیت پاسخ بدهیم و انسانیت تمام این اندیشه های مهربانی، عشق ورزیدن، مهمان نوازی، همه اینها را شامل می شود .

به گفته بانیان، مسلمانان هر هفته برای نماز جمعه در مسجد جمع می شوند. و این بار از رهبران محلی، شخصیت ها و فعالان و مردم دعوت کرده اند تا به آنان بپیوندند. آن ها می گویند مهم است نگذاریم که خشونت ها، اختلافات و نفرت  به کلام نهایی در جهان امروز تبدیل شود.

تریش اسندیفور یکی از کشیشان در کلیسای مسیحی کرستوود در کنتاکی در این باره گفت: هم اکنون که شیاطین زیادی در جهان وجود دارند مهم است که ما در این نور به هم بپیوندیم و با برادران و خواهران از ادیان مختلف متحد شهیم و همبستگی مان را نشان دهیم.

وی افزود: شباهت های میان ما بسیار بیشتر از اختلافات و تفاوت هایمان است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha