سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
بازدید آیت الله اعرافی از مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) شهرستان شادگان

حوزه/ آیت الله اعرافی در دومین روز از سفر خود به خوزستان، جهت بازدید از مناطق سیل‌زده به شهرستان شادگان سفر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اهواز، آیت الله اعرافی در دومین روز از سفر خود به خوزستان، جهت بازدید از مناطق سیل‌زده به شهرستان شادگان سفر کرد.

بر اساس این گزارش، حجج‌اسلام والمسلمین زمانی، رییس ستاد مدیریت بحران حوزه‌های علمیه، رجایی، معاون طرح و برنامه و معاون حوزه و بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، آیت الله اعرافی را در این بازدید، همراهی می‌کردند.

بنابراین گزارش، به دلیل بسته بودن مسیر مستقیم اهواز-شادگان به‌واسطه آب‌گرفتگی جاده در اثر سیل، مدیر حوزه‌های علمیه کشور و هیأت همراه، با طی مسیر انحرافی یک ساعت و نیمه از طریق بندر امام خمینی ره به شادگان رفتند.

همچنین بازدید از مدرسه علمیه امام کاظم(ع) شادگان و اطلاع از روند ساخت کتابخانه و بازسازی ساختمان اداری این مدرسه از دیگر برنامه‌های آیت الله اعرافی در دومین روز سفر به خوزستان بود.

در این بازدید، حجت‌الاسلام فرامرزی مدیر مدرسه امام کاظم(ع) گزارشی از فعالیت علمی و آموزشی این مدرسه و گزارش کاملی از وضعیت روستاهای سیل‌زده شادگان و  فعالیت‌های طلاب جهادی مدرسه در حادثه سیل اخیر را به مدیر حوزه‌های کشور ارائه کرد.

در ادامه، آیت الله اعرافی به بازدید از روستاهای سیل‌زده بخش «خنافره» از توابع شادگان و روستای «حدبه» که با افزایش سطح آب تالاب شادگان به طور کامل توسط آب محاصره شده و تنها مسیر زمینی آن به‌واسطه سیل از دسترس خارج شده بود رفت و در آنجا با اهالی روستا و نیروهای جهادی حاضر در منطقه دیدار و گفتگو کرد.

همچنین اقامه‌ی نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد روستا و حضور روحیه بخش مدیر حوزه‌های علمیه کشور در کنار نیروهای جهادی و مردمی که برای نجات روستای «حبده» از محاصره آب در تلاش بودند، بخش دیگری از این سفر بود.

آیت الله اعرافی پس از اقامه نماز، در جمع نیروهای جهادی، ضمن تقدیر از تلاش نیروهای جهادی در بیانات کوتاهی خطاب به جهادگران گفت: در دین مبین اسلام، خدمت به خلق عین عبادت بوده و تمام تلاش‌های شما برای خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده، در ماه مبارک شعبان عین عبادت بوده و إن‌شاءالله ثمره این عبادات مخلصانه را در ماه مبارک رمضان خواهید دید.

بنابراین گزارش، حضور دوباره در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) و استماع گزارش حجت‌الاسلام عطایی خواه، مدیر مدرسه امیرالمؤمنین(ع) شهرستان کارون پیرامون فعالیت این مدرسه در مناطق سیل‌زده، پایان بخش سفر مدیر حوزه‌های علمیه کشور به استان خوزستان بود.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha