سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حسنی قمی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی گفت: اگر در جامعه پایبندی به پرداخت خمس بیشتر بود، بسیاری از مشکلات کنونی وجود نداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی عصر امروز در سلسه جلسات ماه مبارک رمضان که در مسجد اعظم حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، عنوان کرد: قرآن کریم بیش از 80 مرتبه مومنان را با عبارت یا ایها الذین آمنو مورد خطاب قرار داده است که یکی از موارد این خطاب کردن در مورد انفاق کردن است.

 

وی افزود: قرآن کریم خطاب به مومنان می فرماید که از نعمت هایی که به شما روزی داده ایم انفاق کنید و این بدین معنی است که مومنان نباید گمان کنند که آنچه را انفاق می کنند به خود آن ها تعلق دارد.

 

این خطیب حوزوی گفت: برخی عبادات بدون هزینه هستند که در جامعه ما مردم برای آن اهمیت قائل می شوند، اما برخی از عبادت های دارای هزینه مانند خمس و انفاق کمتر انجام می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با بیان اینکه این وسوسه ها برای عدم پرداخت خمس از سوی شیطان است، خاطرنشان کرد: عده ای برای فرار از خمس بیان می کنند که نمی دانیم که این موارد در مسیر صحیح خرج می شود یا خیر و این در حالی است که این افراد با اجازه مراجع خود می توانند خمس را به طور غیر مستقیم به فقرا بپردازند.

 

وی ادامه داد: اگر در جامعه پایبندی به پرداخت خمس بیشتر بود، بسیاری از مشکلات کنونی وجود نداشت، امروز بسیاری از پدرها و مادرها مشکلات مالی فراوانی دارند و در این وضعیت فرزندان آن ها پول های خود را در بانک سپرده گذاری کرده اند، این کار فرزندان با توجه به وجود فقیر واجب النفقه در خانواده حرام است.

 

این استاد حوزه ابراز کرد: قارون بیان می کرد که دارایی هایش برای خود اوست و امروز نیز برخی افراد به اشتباه چنین تصور می کنند که اموال آن ها برای خودشان است، در حالی که قرآن به صراحت بیان می کند که این اموال را خداوند به بندگان روزی داده است.

 

 کد خبر: ۳۱۳/۵۶

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha