چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
عکس حوزه

آیین اختتامیه سومین دوره جشنواره عکس حوزه (اشراق) با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران فرهنگی استان، در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در این مراسم پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی، حجت‌الاسلام محمد جواد کمساری، رییس فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی، در سخنانی اظهار داشت: مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی سال‌هاست که در خصوص فعالیت‌های فرهنگی و هنری با اعتقاد به تاثیرگذاری اقدامات هنری در راستای تبلیغ و ترویج دین ورود جدی و همه جانبه ای به این عرصه داشته است.

وی با اشاره به این‌که این مجموعه در 4 حوزه تخصصی فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود را سازماندهی کرده است، ابراز داشت: بخش نخست فعالیت‌های این مرکز را آموزش‌های فرهنگی و هنری تشکیل می‌دهند که سابقه 28 ساله دارد.

رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی در ادامه با تاکید بر این‌که هر ساله شاهد ارتقا کیفی و کمی جشنواره عکس حوزه هستیم، ابراز داشت: در جشنواره سوم شاهد رشد بیش از دو و نیم برابری آثار نسبت به گذشته بودیم .

در ادامه این مراسم، علی مرادخانی، معاون امور هنری وزارت ارشاد در سخنانی با ابراز خرسندی از این‌که شهر کریمه اهل‌بیت‌(ع) با اتفاقات مهمی نظیر جشنواره عکس حوزه مواجه شده است، گفت: ما در عرصه هنری با توجه به نقطه نظرات مقام معظم رهبری، می‌توانیم حوزه هنر را به نقاط مثبتی برسانیم.

وی با تاکید بر این‌که از فعالیت‌های مبارکی که در حوزه علمیه و دفتر تبلیغات شکل گرفته است، حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: مجموعه فعالیت‌هایی که در هنر اشراق صورت گرفته، یکی از کارهای آبرومند حوزه است که این توانست وارد عرصه هایی شود که معمولا ارشاد در آن بخش‌ها فعالیت نمی‌کند.

معاون امور هنری وزیر ارشاد تاکید کرد: از فعالیت‌های فرهنگی و هنری طلاب حمایت می‌کنیم و امیدواریم برگزاری این گونه جشنواره‌ها در سال‌های آینده با حضور بیشتری از هنرمندان شکل بگیرد.

در این مراسم همچنین، ابراهیم سلیمانی، دبیر سومین جشنواره عکس حوزه بیانیه هیئت داوران را قرائت کرد.

برپایه این گزارش، در پایان این مراسم از 14 تن از عکاسان برگزیده تقدیر و تجلیل می شود

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha