شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
نابود شدن کتب درسی دانش آموزان

حوزه/ حجت‌الاسلام سواری از روحانیون مستقر در کوت عبدالله، گفت: کتاب‌های درسی این دانش‌آموزان همگی از بین رفته‌اند! سطح آب به‌قدری بالا بود که هیچ کتابی سالم نمانده و این دانش‌آموزان چگونه باید به درس‌ومشق خود برسند!؟

حجت‌الاسلام سواری، از روحانیون جهادی اهواز و یکی از معلمان مدارس امین، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به وضعیت اسف‌بار مناطق آب‌گرفته اهواز و شهرهای حاشیه، اظهار داشت: متأسفانه مردم مناطق آب‌گرفته به‌ویژه شهرستان کارون در وضعیت بسیار نامناسب و اسفباری هستند.

وی با بیان اینکه مردم مناطق کوت عبدالله، عمدتاً از قشر ضعیف و پایین‌دست جامعه بوده و در هر خانواده‌ای چند دانش‌آموز وجود دارد، گفت: کتاب‌های درسی این دانش‌آموزان همگی از بین رفته‌اند! سطح آب به‌قدری بالا بود که هیچ کتابی سالم نمانده و این دانش‌آموزان چگونه باید به درس‌ومشق خود برسند!؟

حجت‌الاسلام سواری، با بیان اینکه دولت در وضعیت موجود نقش صددرصدی دارد، تصریح کرد: مقصر وضعیت فعلی مناطقی همچون کوت عبدالله به طور ۱۰۰ درصد با دولت بوده و اگر زودتر از این‌ها چاره‌ای برای مناطق شهری اهواز و حاشیه می‌شد، قطعاً مردم امروز با چنین مشکلاتی مواجه نمی‌شدند.

این معلم مدرسه امین، با بیان اینکه آموزش‌وپرورش باید موظف شود که کتب درسی دانش‌آموزان در معرض آب‌گرفتگی را فراهم کند، گفت: قطعاً والدین دانش‌آموزان قادر به پرداخت هزینه‌های سنگین خرید کتب درسی و لوازم‌التحریر برای فرزندانشان نیستند؛ به همین دلیل آموزش‌وپرورش باید موظف شود که کلیه لوازم‌التحریر و کتب درسی دانش‌آموزانی که در جریان آب‌گرفتگی‌های اخیر، متضرر شده‌اند را جبران نماید.

وی در پایان گفت: در منطقه کوت عبدالله دانش‌آموزان با استعدادی وجود دارد که همه انگیزه و امیدشان به مدرسه و آینده‌ای است که قرار است با علم و تحصیل به دستش بیاورند؛ از همه دلسوزان تقاضا می‌کنم تا به فکر آینده کودکان کوت عبدالله باشند؛ کتاب‌های دانش‌آموزان را آب برد...

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدی نژاد IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
    1 0
    ««خبر پیگیری وزیر امور خارجه ایران برای بازگشت استراماچونی! مربی تیم استقلال»» جای تعجب بود. طبق حقوق شهروندی مردم خوزستان برای جناب حسن روحانی به اندازه یک مربی خارجی ارزش و احترام دارند؟ آیا رئیس جمهور و وزیر نیرو نگران وضعیت بحرانی مردم خوزستان هستند؟!!!
  • نامداری IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
    0 0
    دولت خود دچار مدیریت بحران است توقع دارید به داد خوزستان بحران زده برسد
  • عباسی IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
    0 0
    شب و روز در این فکرم که طی 40 سال پر افتخار از عمر نظام اسلامی اگر نبود همت و غیرت دینی مردم و روحیه بسیجی تمامی ارزشمداران در جریان حوادث غیر مترقبه ( زلزله، سیل و...) با توجه به سهل انگاری دولتها خصوصا دولت تدبیر؟ و امید؟!!!، تکلیف مردم مصیبت زده جه بود و چه حوادث بعدی در این کشور رقم می خورد و دشمنان از آب گل الود به ماهی مقصود می رسیدند. بزرگترین خیانت به نظام اسلامی و مردم مومن و انقلابی اینستکه برخی با پاچه خواری با دیدن این وضعیت تلخ مثل خوزستان فردا در جلسات اداری و رسانه ها بدنبال توجیه ضعف مدیریت، کم کاری و بی اهمیتی به سرنوشت ملت از طرف دولت هستند.