شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین حق جو

حوزه/استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت رشد معنوی در انسان‌ها گفت: عدم رشد معنوی انسان‌ها را به انزوا می‌کشاند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین حق جو عصر امروز در جشن بزرگ انقلاب و سومین همایش فاطمی اساتید و طلاب مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با اشاره به اهمیت معنویت در زندگی انسان، اظهار داشت:

شخصیت انسان بُعدهای مختلفی دارد که یکی از این بُعدها جسمی است، در این بخش یک رابطه تنگاتنگی بین مسائل مادی و معنوی وجود دارد، درواقع مسائل جسمی در دریافت و پرداخت فکری نیز تأثیر دارد.

وی ادامه داد: مسئله‌ای جسمی در تمام ابعاد دیگر تأثیر دارد و می‌تواند شخصیت انسان‌ها را کاملاً دگرگون کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حق جو افزود: بُعد دیگر فکری است و نیاز داریم به مسائل علمی و معنوی توجه کنیم خیلی از افراد وجود دارند که رشد علمی دارند اما رشد معنوی ندارند و همین موضوع موجب شده است که به انزوا کشیده شوند.

وی ادامه داد: بُعد دیگر روانی است، انسان همان‌طور که به غذا نیاز دارد به غذای روح نیز احتیاج دارد درواقع خلأ روانی و آموزشی در همه مسائل تأثیر دارد.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: بُعد دیگر انسان اجتماعی است و درواقع فلسفه چنین جلساتی این است که آقایان و خانم‌ها باید احترام و توجه کاملی به یکدیگر داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر انسان می‌خواهد جامعیت داشته باشد و به لقاءالله برسد نیاز دارد در تمامی این ابعاد به نقطه مطلوب برسد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حق جو خواستار توجه بیشتر به زنان توسط مردان شد و بیان داشت: حضرت محمد ( ص) دراین‌باره می‌فرمایند: در سه دوران بارداری، شیردهی و قاعدگی باید مردان توجه ویژه‌ای به زنان داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha