شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
الشيخ محمود رجبي

حوزه/قائم‌مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) بابیان این‌که انتظار برترین فضیلت برای مؤمنان است، گفت: مؤمنین و عاشقان مهدی موعود در شب نیمه شعبان با ایشان ارتباط معنوی برقرار کنند.

آیت‌الله محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به نیمه شعبان و سالروز ولادت حضرت مهدی (عج) اظهار داشت: میلاد حضرت بقیه‌الله (عج) جایگاه ویژه‌ای در اسلام و بین اهل‌بیت (ع) دارد به‌طوری‌که تمام آرمان‌ها و آرزوهای همه انبیا با این میلاد پیوند خورده است.

وی ادامه داد: آن حضرت تحقق بخشنده تمام آرزوها و آرمان‌های همه انبیاء و انسان‌های حقیقت‌خواه و عدالت‌طلب در جهان هستند.

آیت‌الله رجبی ابراز داشت: میلاد آن حضرت پاسخی برای جهانیان و تحقق بخشنده تمام نیازهای آن‌ها خواهد بود.

وی با مهم برشمردن برگزاری مراسم‌های جشن و سرور در روز نیمه شعبان، ابراز داشت: امسال با توجه به شرایطی که به وجود آمده امکان برگزاری مراسم‌های دسته‌جمعی وجود ندارد اما این بدان معنی نیست که اهدافی که از برگزاری این مراسم‌ها داشتیم را نتوانیم محقق کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: یکی از اهداف این بود که با حضرت ارتباط معنوی داشته باشیم و این کار در شرایط کنونی قابل انجام است که مؤمنان ادعیه و زیارت‌های حضرت را با خانواده در منزل بخوانند.

وی ادامه داد: هدف دیگر این است که فرزندان خودمان را با حضرت و فرهنگ انتظار آشنا کنیم که این کار هم شدنی است و باید معرفت و محبت فرزندان را نسبت به اهل‌بیت بیشتر کنیم.

آیت‌الله رجبی ابراز داشت: والدین با گرفتن هدیه و دادن آن به فرزندان می‌توانند توجه آن‌ها به این روز و اهمیت آن جلب کنند و علاوه بر این بیان کرامات حضرت به فرزندان نیز امکان‌پذیر است که باید انجام شود.

وی تأکید کرد: نکته دیگر این است که عظمت این روز را باید به همگان نشان دهیم و امسال که امکان برگزاری مراسم‌های دسته‌جمعی نیست، می‌توانیم با چراغانی درب منزل و افراشتن پرچم توجه مردم را در جای‌جای دنیا به این رویداد باعظمت در دنیا جلب کنیم.

قائم‌مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) به اهمیت فضای مجازی در نشر معارف اهل‌بیت (ع) اشاره کرد و گفت: افرادی که در فضای مجازی فعال هستند می‌توانند مطالب و کلیپ‌های جذابی را در خصوص میلاد حضرت مهدی (عج) بارگذاری کنند.

وی ادامه داد: هرکسی در حد خودش می‌تواند در زمینهٔ معرفت افزایی بیشتر گام بردارد چراکه در سایه معرفت و محبت حالت انتظار در ما تقویت شود.

آیت‌الله رجبی تأکید کرد: انتظار برترین فضیلت برای امت و مسلمانان است که باید در جوامع اسلامی نهادینه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha