چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
حجت الاسلام استوار میمندی-مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس به تفاوت های اساتید حوزه، دانشگاه و آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: کمترین رسیدگی به اساتید حوزه می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، شامگاه یکشنبه در نشست مدیران مدارس علمیه شیراز که در سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه فارس برگزار شد، به تفاوت های اساتید حوزه، دانشگاه و آموزش و پرورش پرداخت و اظهار داشت: کمترین رسیدگی به اساتید حوزه می شود.

وی اضافه کرد: از قدیم سنت بر این بوده که اساتید حوزه برای بحث مالی به آموزش تعلیم و تربیت نمی پرداختند، اما پیشنهادهایی داده شده که ساماندهی امور اساتید شکل بگیرد.

مدیر حوزه علمیه استان فارس، برطرف کردن مشکلات طلاب را یکی از ویژگی های مدیر مطلوب دانست و تصریح کرد: وقت گذاشتن برای طلاب از اوجب واجبات است، چراکه نیازهای طلبه ها متنوع است، اگر بخواهیم آنان را مدیریت کنیم باید حداقل ۱۲ ساعت در مدرسه حضور داشته باشیم، از این رو حضور فیزیکی در مدرسه و سرکشی از خانواده های طلاب از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تاکید کرد: برخی از بزرگان حوزه در گذشته به صورت شبانه روز در حوزه حضور داشتند، پذیرش مدیریت به این معنا است که ۲۴ ساعته در اختیار طلاب باشیم، بنابراین حضور فیزیکی در مدارس، یکی از پایه های مدیریت مطلوب است.

حجت الاسلام والمسلمین استوار با بیان اینکه نظارت بر اخلاق و تهذیب طلاب واجب است، خاطرنشان کرد: معاون تهذیب بازوی مدیر مدرسه در برنامه ریزی های تربیتی و اخلاقی برای طلاب است، همچنین دلسوزی برای طلاب، ارائه مشاوره، وقت گذاشتن شبانه روزی، رسیدگی به طلاب و پیگیری مشکلات آنان، پاسخگویی به شبهاتی که در زمان طلبگی به وجود می آید، نظارت بر اخلاق تهذیب، از جمله مسائلی است که معاونت تهذیب باید به آنان توجه ویژه ای داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha