دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
جنگ فرهنگی

معاون فرهنگی دانشگاه قم تصریح کرد: امروز ما در یک نبرد تمام عیار فرهنگی و رسانه ای با دشمن قرار داریم که بی شک توفیق در این نبرد با کارهای کلیشه ای و غیرمؤثر امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوروزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به اهمیت نگاه و رویکرد خلاقانه و متناسب با نیازها و اقتضائات روز در انجام فعالیت های فرهنگی و رسانه ای اظهار داشت: در شرایطی که ما امروز در یک نبرد و کارزار بسیار سخت و پیچیده فرهنگی و رسانه ای با دشمن قرار داریم، بیش از هر زمان دیگری محتاج فعالیت های اثربخش و خلاقانه و به روز هستیم، چه آن که کارهای کلیشه ای و غیرمؤثر ما را به هدف موردنظر نمی رساند.

وی با تاکید بر این که باید به اقتضائات زمانه جدید و نیازهای مخاطب نوین توجه و التفات لازم را داشته باشیم، گفت: در حال حاضر ما باید از ابزارهای مهم و مؤثری چون هنر و رسانه در راستای تبلیغ آموزه های دینی و اخلاقی به خوبی بهره ببریم و این را هم بدانیم که در این جهت صرف دین شناسی و دین دانی کافی نیست بلکه مهم این است که بتوانیم معارف دینی را به شکل مناسب و مطلوب به مخاطب خود عرضه و ارایه کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم همچنین افزود: در کوران تهاجم فرهنگی و رسانه ای دشمن ما برای این که بتوانیم به مقابله برخیزیم و در این نبرد موفق باشیم، باید خلاقیت و روزآمدی را چاشنی کار خود کنیم و در ضمن از تجربیات گذشته در عرصه کارهای فرهنگی و رسانه ای به درستی در این مسیر بهره بجوییم.

وی یادآور شد: از سویی لازم است که ما حوزه فرهنگ عمومی را بیش از پیش دریابیم و برای آسیب ها و نقص های موجود در آن، هوشمندانه برنامه ریزی کنیم تا ان‌شاالله بتوانیم بر مشکلات و گرفتاری های موجود غلبه نماییم.

حجت الاسلام و المسلمین نوروزی همچنین خاطرنشان کرد: بی شک در سایه رویکرد و نگاه دینی و انقلابی و اهتمام ویژه در زمینه تولید محتوای فاخر و تأثیرگذار در عرصه فرهنگی و رسانه ای خواهیم توانست تحولات خوبی را در جامعه از این منظر رقم بزنیم.

وی در خاتمه افزود: در شرایطی که دشمنان دین و انقلاب در نبرد و کارزار سنگین رسانه ای و جنگ نرم علیه اعتقادات و باورهای ما قرار دارند، باید در این تقابل خود را مسلط و مجهز به دانش و فنون رسانه ای کنیم تا بتوانیم رسالت تبلیغ آموزه های ناب دینی را به درستی انجام دهیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha