یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
سید احمد قره باغی

حوزه/ حجت الاسلام قره باغی گفت: مخالفین نظام اسلامی از یک طرف در نجف اشرف، به فکر سامان دادن یک کنگره‌ فقهی برای نشان دادن الگوی جایگزین برای ولایت فقیه هستند و از طرف دیگر، به جریان های داخلی خود سفارش کرده‌اند که هر گونه امید به ادبیات انقلابی و مقاومت را خنثی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام سید احمد غفاری قره باغی، امروز در نشست روشنگری سیاسی جهادگران فاطمی، که به صورت مجازی برگزار شد، با بیان این که عده ای با استفاده از ادبیات معنوی، به نقد و زیرسؤال بردن ۴۰ سال اقدامات نظام جمهوری اسلامی در امر هدایت دینی و فرهنگی مردم می پردازند، اظهار داشت: عده ای که نوکر بی مواجب دشمنان انقلاب شده اند، بدون اطلاعات دینی و با استفاده از ادبیات معنوی می خواهند نظام را ناکار آمد جلوه دهند و با انتشار فیلم ها و مطالبی در شبکه های مجازی این گونه وانمود می کنند که خداوند، انبیای الهی را مورد استنطاق قرار می‌دهد و به آن‌ها بیان می کند که شما به مردم بد گفته اید.

وی افزود: این افراد برای توجیه این سخن غلط، به این آیه شریفه استناد می‌کنند که خداوند متعال، به حضرت عیسی چنین خطاب فرمود: آیا تو به مردم گفته ای که «مرا و مادرم را اله بپندارید؟»، و با این نگرش، این گونه نتیجه می گیرند که در این چهل سال اخیر، نظام اسلامی با این همه امکانات، نتوانسته است کاری کند و خداوند قبل از گناکاران و عیاش ها، روحانیون را به جهنم می برد!.

عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران تصریح کرد: این افراد کم ترین اطلاعاتی از دین ندارند و نمی دانند که پیامبران الهی معصوم و مبرای از گناه هستند چگونه ممکن است که آن ها مبتلا به دعوت به سمت شرک باشند.؟

وی ادامه داد: باعث تاسف است  فردی که خود را عالم دین می نامد، در فهم آیات قرآنی اینگونه برداشت کند که انبیای الهی دعوت به شرکت می‌کردند و سخنان بدی به مردم بیان می کردند و یا بد سخن می‌گفتند، و این چیزی غیر از فهم غلط و تفاهم نادرست از منظومه دینی نیست.

حجت الاسلام قره باغی گفت: اخیراً براندازان خارجی و پیاده نظام آنها در داخل، پس از بیانیه گام دوم انقلاب که توسط رهبر معظم انقلاب در چهل سالگی انقلاب ارائه شد، با تاکید بر کلید واژه‌ «چهل سال»، دائماً تبلیغ ناکارآمدی و ناامیدی می‌کنند و هرگونه توفیق و پیشرفت در کشور را دروغ و یا ضعیف نشان می دهند و در این راستا عده ای از عمامه به سرهایی که فهم درستی از دین ندارند هم خواسته یا ناخواسته با آن ها همراه شده و اجیر بی‌مزد و مواجب ضد انقلاب می شوند.

وی با تاکید بر این که عده ای با مدیریت های غلط خود کشور را به نقطه ای رسانده اند که مردم حقیقتاً تحت فشار بوده و هیچ امیدی به بازگشت به روزهای سابق خود را نداشته باشند، اضافه کرد: در این میان، لیدر های فکری جریان های غرب گرا به جان ذهن و روان مردم افتاده اند تا هرچه عقیده و اعتقاد به انقلاب مانده است، را بشورند و نابود کنند.

عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران بیان داشت: مخالفین نظام اسلامی از یک طرف در نجف اشرف، به فکر سامان دادن یک کنگره‌ فقهی برای نشان دادن الگوی جایگزین برای ولایت فقیه هستند و از طرف دیگر، به جریان های داخلی خود سفارش کرده‌اند که هر گونه امید به ادبیات انقلابی و مقاومت را خنثی کنند.

وی افزود: آیا واقعاً نظام جمهوری اسلامی در این چهل سال هیچ پیشرفتی در امر هدایت رسانی به مردم نداشته است ؟ ما چگونه به سمت ادبیات انقلابی رفته‌ایم؟ و اگر حضرت امام و انقلاب نبود، ما کجا بودیم؟ و میلیون ها انسان آزاده در ایران و دنیا ، به خاطر انقلاب حضرت امام، انقلابی شده‌اند و شیعه شده اند و امثال زکزاکی در نیجریه میلیون‌ها نفر را شیعه امیرالمومنین نمود، ولی عده‌ای برای مطامع حزبی خود، مردم را از خط اصیل انقلاب ناامید می‌کنند.

حجت الاسلام قره باغی تاکید کرد: اگر کسی امروز خط انحرافی را ببیند و سکوت ‌کند و از رسانه‌ ها برای شکاندن خط انحرافی و نقد عالمانه‌ آنها بهره نبرد، در مقابل حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و خون شهدا سرافکنده خواهد شد و به دوزخ مبتلا گرفتار می شود.

وی در پایان گفت: اگر حمایت‌های برخی افراد جاهل و مغرض و منافق از خط فکری انحرافی، که خط سازش با دشمن است، نبود و مردم را اغفال نکرده بودند، امروز مردم اینگونه مبتلا به گرفتاری های عدیده و آزار و اذیت خودی‌ها نشده بودند و باید زبان ها و قلم ها به کار گرفت و نباید از اصلی و فرعی کردن امور غافل و تیرهای خودمان را هدر داده و به امور فرعی مشغول شویم. و به خاطر آسیب زدن به دشمن فرعی، به دوستان و خودی ها ضربه بزنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حیدر IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    1 0
    باید روحانیت این توطئه ها را افشا کند و نباید اجازه داد زحمات 60 ساله روحانیت که ثمره اش انقلاب اسلامی است به راحتی در دست عده ای اسیر شود. ممنون از اقای قره باغی که تحلیلشان هوشیارانه بود
  • محسن IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    1 0
    عالی. از روشنگری روحانيت بصير متشکريم