شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
کد خبر: 942987
۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
امام خمینی(ره)

حوزه/ امامان محله باید این حرکت را که باعث قیام مردم به قسط شد، رمزگشایی کنند و در مقیاس محله خود، تجربه کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت‌الاسلام سید ناصر میرمحمدیان، مدیرعامل بنیاد هدایت، در صفحه شخصی خود به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: خداوند در آیه بیست و پنجم سوره مبارکه حدید، فرموده: که ما پیامبر را که هم پیام‌رسان است و هم اسوه حسنه است با نشانه‌های روشن مثل معجزه فرستادیم و با او کتاب آسمانی که شیوه‌نامه زندگی است فرستادیم و میزان و سنجش که عقل است را هم فرستادیم. برای اینکه مردم قیام به قسط کنند.

برای اینکه مردم قیام به قسط کنند! «لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ» نفرمود: برای اینکه این مردم را به قیام وادار کنند.

خیلی مهم است و سختی و پیچیدگی کار هم همین است که مردم خودشان باید قیام کنند.

شاید برای ما فهمش سخت باشد که چطور این اتفاق  می‌افتد. شاید در جواب بگوییم: می‌بینیم که پیامبران و امامان چگونه این کار را کردند و الگو می‌گیریم.

ولی یک نعمت بزرگی که ما داریم و قبلاً نبوده، این است که ما یک تجربه نزدیک‌تر از قیام مردم به قسط را هم داریم که خیلی به زمان ما نزدیک است و درباره آن می‌توانیم اطلاعات بسیار زیادی را داشته باشیم!

این روزهای بهمن‌ماه، در حقیقت یادآور نَفَس قدسی و مسیحایی امام خمینی سلام‌الله‌علیه است که باعث قیام مردم به قسط شد و شدنی بودن آن را دوباره اثبات کرد.

این اتفاق بزرگ باید رمزگشایی شود و چه کسی مقدم‌تر و بهتر، از امامان محله؟ امامان محله باید این حرکت را رمزگشایی کنند و در مقیاس محله خود، تجربه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha