دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
محمد الهی

حوزه/ در جریانات انقلاب شخصیت های محوری همچون مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی)، مرحوم آیت الله سید عبدالله شیرازی، شهید هاشمی نژاد و مرحوم آیت الله واعظ طبسی فعالیت های ارزشی بسیاری را انجام دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام محمد الهی خراسانی، در نشست تبیین دستاوردهای انقلاب در مدرسه علمیه عباسقلی خان مشهد ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر، با بیان این که علمای خراسان در جریان انقلاب نقش پررنگ و با شکوهی داشته اند، گفت: در این عرصه کتب و آثار گوناگونی منتشر شده است که به عرصه های مختلف همچون جریان مشروطیت، ماجرای کشف حجاب، جریان ملی شدن صنعت نفت و همچنین بروز انقلاب اسلامی پرداخته اند.

وی با بیان این که حضور علمای خراسان در جریان پیروزی انقلاب پررنگ، اثرگذار و حساس بود، عنوان کرد: در جریانات انقلاب شخصیت های محوری همچون مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی)، مرحوم آیت الله سید عبدالله شیرازی، شهید هاشمی نژاد و مرحوم آیت الله واعظ طبسی فعالیت های ارزشی بسیاری را انجام دادند.

استاد حوزه علمیه خراسان در ادامه به نقش اثرگذار علمای دیگری همچون آیات قزوینی، فلسفی، مروارید، تهرانی، نوغانی، اخوان مرعشی و... اشاره کرد که از آنان برکات شایان توجهی در جریانات انقلاب به جای گذاشته شده و تصریح کرد: این عزیزان از کسانی بودند که در فضای آن روزها خوش درخشیدند و نامشان جاودانه شد.

حجت الاسلام الهی خراسانی در ادامه فعالیت های انقلابی علما را بر دو محور سیاسی و فرهنگی، اجتماعی تقسیم و تبیین کرد و در ادامه به تبیین روزشمار تاریخی و فعالیت های علما تا پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha