یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
خیریه

حوزه/ مسئول خیریه شهید محمدرضا شفیعی گفت: در سال ۹۹، به پشتوانه فرمان "کمک مومنانه" رهبر فرزانه انقلاب موفق شدیم گُل لبخند را بر لبان خانواده های زیادی، بکاریم.

حجت الاسلام احمد قادری در آستانه نیمه شعبان و روز جهانی مستضعفان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این خیریه اظهار کرد: از مهمترین ویژگی های امام زمان ارواحنافداه، این است که حکومت عدل جهانی، به رهبری آن حضرت و به دستان «مستضعفان عالم» تشکیل می شود.

وی، امام خمینی(ره) را نماد ارزش بخشی به محرومین معرفی کرد و افزود: و واژه هایی چون "مستضعفان"، "محرومان"، "پابرهنه ها" و "گودنشین ها" در کلام ایشان، حاکی از اهمیت این قشر مهم است. دانست.

مسئول خیریه شهید محمد رضا شفیعی، نوع دوستی و پرداختن به مسائل و مشکلات برادران دینی را، یکی از سفارشات مکرّر اسلام دانست و با اشاره به سخن امام صادق(ع) به نقل از رسول خدا(ص) که فرمودند: «مَنْ أَصْبَحَ لَا یَهْتَمُّ بِأُمُورِ الْمُسْلِمِینَ فَلَیْسَ مِنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلًا یُنَادِی یَا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم» اظهارداشت: طبق این حدیث شریف، کسی که صبح کند و اهمیتی به کارهای مسلمانان ندهد، او از دائره مسلمین خارج است و کسی که صدای مردی را بشنود که فریاد کمک خواهی از مسلمانان را سر می دهد و پاسخش را ندهد، مسلمان نیست.

این طلبه جهادی، مسئولیت پذیریِ اجتماعی را از بایسته های جامعه اسلامی معرفی کرد و گفت: اسلامِ عزیز، از انسانِ مسلمان خواسته است که مسئول باشد؛ مسئولِ خود، مسئولِ نزدیکان خود، مسئولِ جامعه‌ خود، حتی نسبت به بشریت هم باید مسئول باشد.

وی ادامه داد: این نگاهِ بلند و عمیق، تنها از یک دین کامل و جامع، یعنی دین مبین اسلام، بر می آید.

حجت الاسلام قادری با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در اولین روز سال ۱۴۰۰ گفت: به نظر معظم له، رفع مشکلات موجود، به همدلی مردم وابسته است؛ که این موضوع، دقیقا نیاز جامعه امروز ماست. در حقیقت، این فرمایش حضرت آقا در اولین روز سال ۱۴۰۰ که فرمودند: "کسانی که سرمایه لازم را دارند و آحاد مردم که می‌خواهند مانند کمک مؤمنانه به کمک تولید بیایند، می‌توانند در این زمینه فعال شوند که خیریه‌های مردمی، نهادهای انقلابی و امنای مساجد فعال، باید برای ساماندهی این مسئله مهم، برنامه‌ریزی کنند"، بیانگر عُمق نگاه راهبردی ایشان در مسائل اجتماعی است.

وی با بیان اینکه بحمدالله در سال ۹۹، به پشتوانه فرمان "کمک مومنانه" رهبر معظم انقلاب، موفق شدیم گلِ لبخند را بر لبان خانواده های زیادی، بکاریم، گفت: خیریه شهید محمد رضا شفیعی، متشکل از تعداد محدودی از خیرین و نیکوکاران گرامی است که خانواده های نیازمند و آبرومندی از استان های: فارس، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و قم را تحت پوشش و حمایت قرار داده است.

حجت الاسلام قادری مجموع هدایای مردمی را در طول سال گذشته، حدود ۲۰ میلیون تومان دانست و امداد رسانی به نیازمندانِ آبرومند و واقعی را که بعضا حتی تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام (ره) هم نیستند را جزء وظایف اصلی خیریه معرفی کرد.

مسئول خیریه شهید شفیعی گفت: نگاه مجموعه، بیشتر به سمت گزینه های خاص، ویژه و نادر هست، از این رو تا به امروز، در حوزه های مختلفی چون: مشارکت در درمان بیماران صعب العلاج و سرطانی، پرداخت کمک اجاره مسکن افراد تحت پوشش، پرداخت دیون افراد واجد شرایط، وام قرض الحسنه، خرید، آبگرمکن، کولر، ویلچر، جهیزیه و ...، قربانی کردن، توزیع گوشت گرم، توزیع بسته های معیشتی، اطعام عمومی در مناسبت های ملی و مذهبی و خدمت رسانی داشته ایم.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • میثم زرنگ نیا IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    0 0
    سلام من پسری 24ساله هستم که مشکل روده دارم چند ماهه که روده هام از کار افتاده اند دکتر ها گفتن باید عمل بشی ولی به اعلت کم بود مالی نمیتونم عمل کنم حالم روز به روز بد و بدتر می‌شود لطفا کمکم کنید با تشکر فراوان ( شماره محفوظ است )