یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کد خبر: 956616
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
مراسم احیای شب قدر در حرم حضرت امیرالمومنین (علیه السلام)

حوزه/ فرصت ها می آیند و می روند و من هنوز اسیر بازیچه های دنیای خویشم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین مدیر حوزه علمیه فارس در دلنوشته ای آورده است: ابر پر بارش رحمت خدا خط افق آسمان را سیر می کند و من حیران واچیدن خارهای بیابان سرگردانی خودم هستم.

سفره پرنعمت خدا در ماه رمضان گسترده شده اما مزاج حال من مریض غفلت از خداوند خویش است و میلی به تناول این نعمت ها ندارد و زمان پر شتاب تر از همیشه به سوی انتها پیش می رود و دست من خالی تر از همیشه توان قد کشیدن به سوی آسمان را ندارد.

و اینک شب قدری دیگر از راه رسیده و قرار است پروردگارم سرنوشت یک ساله مرا رقم بزند و آن را توشه سیاحت دنیایی ام کند. همان شب قدری که پیامبر آن را قلب ماه رمضان نامید و حدیث دعوت عافیت را برای همگان در این شب نجوا نمود، عافیت در دین، عافیت در دنیا، عافیت در آخرت.

آری ابر بهاری شب قدر آمده تا بلندای قله کلام وحی را در بر خود بگیرد و ترنّم لحظه های دعا و مناجات لاهوتیان را به یاد محور آفرینش و لنگر کشتی نجات خلائق پیوند زند همو که تا سپیده دم فجر صادق میزبان فرشته هایی از جنس نور است و خداوند مقدراتمان را به امضای او به سرانجام می رساند.

آری نفحه شب های قدر فرصتی است که فقط مناجاتیان و ملکوتیان منزلت آن را قدر می دانند و ما ناسوتیان نیز در کنار این خوان پرنعمت و پربرکت، ریزه خوار مهربانی های آن کریم بی نیازیم.

و لیلة القدر و حجّ بیتک الحرام و قتلا فی سبیلک فوفّق لنا ...

محمداستوارمیمندی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha