سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
آزاده نیکپور

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) یزد گفت: تحول بینش نسبت به دنیا اولین درس در شرایط کنونی و باعث افزایش قدرت انعطاف پذیری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، خانم آزاده  نیکپور در نشستی  مجازی با طلاب مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) یزد با استناد به آیه ۴۵ سوره بقره، استعانت از صبر و نماز را در سختی ها مایه آرامش عنوان و صبر را تحمل ناخوشایندی ها در زندگی معنا کرد.

وی با بیان خاطراتی از سرگذشت علما و بزرگان، بر لزوم تهذیب و تزکیه در زندگی برای پذیرش مشکلات تأکید کرد و توجه به همگانی بودن مشکلات و مصائب، نگاه به مرگ به عنوان تغییر مرحله زندگی و اجر و پاداش الهی در تحمل سختی ها و مرگ عزیزان را موجب آرامش بیشتر در این شرایط دانست.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) یزد، تقویت روحیه جمعی، احترام به دیگران و تغییر نگاه ها را از مزایای  شرایط سخت کرونایی برشمرد و طلاب را به کوچک سازی سختی ها در زندگی ترغیب و تشویق کرد.

وی با تاکید بر آموختنی بودن مهارت‌ها، افزود: سختی های قابل پیش بینی، حتما قابل پیشگیری هم خواهد بود، بنابراین باید با تلاش در یادگیری مهارت‌های لازم، مشکلات را هموار کرد.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) یزد، ایجاد لحظات شاد، تقویت روحیه سپاسگزاری بین اعضای خانواده، تقسیم کارهای منزل و... را برای هضم مشکلات در شرایط کنونی موثر دانست و در پایان گفت: در هیچ شرایطی نمی توان رضایت همگان را جلب کرد، وظیفه ما حرکت در حیطه رفتارهای صحیح است پس با توجه به توانایی خود و رتبه بندیِ امور به حسّ بهتری در زندگی دست خواهیم یافت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha