شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
خواهران خوزستان

حوزه/ نشست اخلاقی-تربیتی به مناسبت سالروز ازدواج پیوند حضرت علی(ع) و صدیقه طاهره فاطمه(س)، در مدرسه علمیه الزهرا(س) دزفول برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، نشست اخلاقی و تربیتی با حضور استاد و مشاوره حوزه خانم حاجی پهلوان، به مناسبت سالروز ازدواج پیوند حضرت علی(ع) و صدیقه طاهره فاطمه(س) با حضور استاد و مشاوره حوزه، خانم حاجی پهلوان، به صورت مجازی از سوی گروه فرهنگی-پژوهشی مدرسه الزهرا(س) دزفول برگزار شد.

در این نشست مجازی، حاجی پهلوان، ضمن تبریک این ایام خجسته، به زندگی و سیره عملی این حضرت علی(ع) و فاطمه(س) و اهمیت مسئله ازدواج پرداخت و بیان داشت: در مسیر زندگی مولا امام علی(ع) زنی را مشاهده می‌کنیم که همسری است در مسیر حق و ولایت و مادری در مسیر تربیت و یک زن اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و عبادی است.

وی افزود: این‌گونه ذکر شده است که «حضرت فاطمه(س) خطاب به امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) می‌فرماید: یا علی در هر مسیر باشی، فاطمه(س) در همان مسیر قرار می‌گیرد»؛ این بدان معناست که یک زن در کنار همسر خود آن‌گونه باید رضایت همسر خود را همواره به دنبال داشته باشد.

حاجی پهلوان، در ادامه به جریان ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و ساده زیستی ایشان اشاره کرد و اظهارداشت: اولیای الهی از جمله حضرت فاطمه(س) در تمام مراحل زندگی خویش ازجمله ازدواج رضای الهی را مدنظر قرار دادند؛ به همین دلیل باید دانست که ساده زیستی و همراه بودن با همسر، بهترین وجه یک زندگی نمونه می‌باشد.

وی در پایان به بیان نکاتی پیرامون «اهمیت ازدواج آسان»، «موانع ازدواج و رفع آن‌ها»، «برکات ازدواج همچون فرزند صالح»، «زندگی طیب» و...پرداخت و در نهایت نیز به سؤالات طلاب و مبلغان پاسخ داد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha