سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
تصاویر /  دیدار رئیس سازمان امور عشایر ایران با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: یکی از مسائل و موضوعاتی که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد، بحث مطالعات مربوط به عشایر کشور است که باید در قالب یک منظومه فکری، فرهنگی، اجتماعی و تاریخی جمع آوری و تدوین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار رئیس سازمان امور عشایر ایران که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، اظهار کرد: اگر به تاریخ ایران نگاهی بیندازید خواهید دید که تاریخ عشایر ایران بسیار درخشان و قابل تحسین بوده است.

مدیر حوزه های علمیه افزود: با نگاهی به جهان خواهید دید که بافت روستایی و عشایری در حال اضمحلال است و زندگی عشایری و روستایی در حال هضم شدن دنیای شهرنشینی است لذا باید در کشور برای حفظ روستا و جامعه عشایری از هیچ تلاشی دریغ نکرد و جلوی فروپاشی آن را گرفت.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: رسیدگی به امور روستایی و عشایر، نباید به گونه ای باشد که وقتی صحبت از بافت روستایی می شود، مسأله خدمت کمتر و محرومیت برای افراد تداعی گردد، جامعه روستایی و عشایری کشور با وظایفی که در عرصه کشاورزی و دامداری عهده دار می باشند بسیاری از فعالیت های زیرساختی کشور تأمین می کنند، لذا توجه به این قشر از جامعه می تواند آثار و برکات ارزشمندی کشاورزی رقم بزند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود توجه به مسائل فرهنگی و دینی جامعه روستایی و عشایری را مورد تأکید قرار داد و گفت: برای تقویت و ارتقای سطح آگاهی های عمومی این بخش از جمعیت کشور می توان با همکاری معاونت تبلیغ و آموزش حوزه های علمیه اقدامات مفیدی را انجام داد که ابتدا نیازمند تشکیل کارگروه های کارشناسی است.

امام جمعه قم خواستار توجه به مطالعات پیرامون جامعه عشایری کشور شد و تأکید کرد: باید نسبت به تقویت و احیای منظومه فکری، فرهنگی و تاریخی جامعه عشایری کشور اهتمام جدی داشته باشید، راه اندازی کرسی های علمی در پژوهشگاه ها و پژوهشکده ها با هدف تحقیق و پژوهش پیرامون جامعه عشایری کشور می تواند نه تنها جمعیت عشایری کشور را افزایش دهد بلکه نگاه مسئولان در راستای خدمت رسانی بیشتر و بهتر جهش بیشتری به خود بگیرد.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha