شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آلن گودسون مسیحی

حوزه/ یک مسلمان آمریکایی به نام آلن گودسون دو سال پیش هنگام کار در نمایندگی شورولت توسط همکارانش مورد آزار مداوم قرار گرفت و برای داشتن اعتقادات مذهبی خود یعنی اسلام اخراج شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از globalvillagespace، آلن گودسون ابتدا مسیحی بود اما پس از مسلمان شدن با آزار و اذیت سرپرست و همکارانش روبرو شد. بنابراین تصمیم گرفت به مراجع قضایی شکایت کند.

در این شکایت توضیح داده شده است که گودسون به عنوان یک مسلمان باید پنج بار در روز نماز بخواند، اما سرپرستان وی به او اجازه اقامه نماز نمی‌دهند و در عوض او را تروریست خطاب کردند. اما سرپرستان او این ادعاها را تکذیب می‌کنند.

در حالی که کمیسیون فرصت‌های شغلی برابر، درخواست او را قبول نکرد، اما این حق را به گودسون داد که امسال شرکت را دادگاهی کند.

مسلمانان از دیرباز مورد هدف برتری جویان سفیدپوست بوده‌اند. رسانه‌های خبری نیز به سرعت همه مسلمانان را به عنوان تروریست معرفی می‌کنند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان داد که مسلمانان متقاضی مشاغل حتی در فرایند درخواست کار با تبعیض بیشتری نسبت به سایر اقلیت‌ها روبرو می‌شوند.

برای مثال در سال ۲۰۱۵، دو شرکت (Abercombie و Fitch) علیه متقاضی که حجاب داشت تبعیض قائل شدند. همچنین در سال ۲۰۱۷ شرکت (Pax Assist)  از معلولان حمایت کرد، اما تبعیض علیه مسلمانان را ادامه داد.

کارگران مسلمان این شرکت‌ها خواستار تغییر ساعت کار در ماه رمضان بودند اما ناظران با هجوم گفتند ما به ماه رمضان اهمیتی نمی دهیم. آنها گفتند ما در وقتی که خود تعیین می‌کنیم به شما استراحت میدهیم نه زمان مورد نظر شما.

بر اساس این گزارش آلن گودسون با آگاهی کامل از موقعیت خود به عنوان یک مسلمان در این کشور اقدام شجاعی انجام داده است. رسانه‌ها باید پرونده وی را برجسته کنند تا نمایندگی خودرو در قبال اقدامات اسلام هراسانه خود پاسخگو باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha