چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
ماموستا مصطفی شیرزادی

حوزه/امام جمعه شهرستان مریوان گفت: از دولت منتخب ملت ایران انتظار داریم که توجه بیشتر و دقیق‌تری به استان‌های مرزی همانند کردستان داشته باشد.

ماموستا مصطفی شیرزادی؛ امام جمعه شهرستان مریوان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان، با اشاره به آغاز به کار دولت سیزدهم اظهار داشت: از دولت منتخب ملت ایران انتظار داریم که توجه بیشتر و دقیق‌تری به استان‌های مرزی همانند کردستان داشته باشد.

امام جمعه شهرستان مریوان گفت: در سالیان اخیر این استان‌ها با توجه به شرایط بسیار ویژه‌ای که در بحث تجاری و اقتصادی داشته و دارند، مورد کم توجهی قرار گرفته‌اند و همین امر زمینه ساز مهاجرات بسیاری از ساکنان این مناطق به استان‌های مرکزی کشور شده است.

وی بیان کرد: شهرستان مریوان با توجه به اینکه دارای مرز رسمی و بین‌المللی می‌باشد، بازهم می‌بینیم تاثیرات اقتصادی بر زندگی مردم بسیار کم‌اثر بوده است و عایدات اقتصادی بسیار ناچیز نصیب مردم این دیار می‌گردد.

ماموستا شیرزادی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های جهش اقتصادی در استان کردستان مهیاست، گفت: تمامی بسترهای مورد نیاز برای تبدیل شدن کردستان به قطب اقتصادی، کشاورزی، گردشگری و... مهیاست و بنابراین دولت منتخب می‌تواند در این زمینه بسیار تاثیرگذار باشد.

امام جمعه شهرستان مریوان با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم که فقر ریشه‌های فرهنگی و دینی را بخشکاند، خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، کردستان استانی فرهنگی است. کلام معظم له برای همه ما مبرهن و اظهر من الشمس است، با این وجود در سال‌های اخیر شاهد برخی ناهنجاری‌های اجتماعی در این استان هستیم که باید با انجام کارهای زیربنایی از نهادینه شدن این معضلات جلوگیری کنیم.

ماموستا شیرزادی در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم که نگاه دولت سیزدهم به کردستان و دیگر استان‌های مرزی نگاهی تخصصی و مصلحت اندیشانه باشد، تا ان شاء الله شاهد توسعه همه جانبه این خطه از ایران اسلامی باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha