شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
کشتی

حوزه/ "محمد صادق الهاشمی" کارشناس عراقی طی یادداشتی نوشت: کشتی وعده صادق قبل از اینکه به لبنان برسد آمریکا را وادار کرد که دو محاصره را بشکند: محاصره لبنان و محاصره سوریه.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، تنها ساعتی پس از اعلام دبیر کل حزب الله درباره خرید سوخت از ایران برای لبنان، سفیر آمریکا در بیروت در تماس با رئیس جمهور لبنان مدعی طرحی برای ارسال برق و گاز به لبنان شد.

بر اساس گزارش رای الیوم، این گام آمریکا در بیروت به عنوان اقدامی پیشدستانه آمریکا قلمداد شد تا مانع از دستاورد برای حزب الله شود به ویژه که لبنان در عطش آب و برق وسوخت به سر می‌برد و اگر حزب الله به عنوان ناجی ملت لبنان ظاهر شود، سال‌ها تلاش آمریکا و عوامل عربی و داخلی آن برای خدشه وارد کردن به وجهه حزب‌الله و برانگیختن مردم لبنان علیه آن و مسئول قلمداد دادن کردن آن به خاطر تحریم و بحران‌ها، به هدر خواهد رفت.

"محمد صادق الهاشمی" نویسنده و کارشناس عراقی طی یادداشتی به دستاوردهای اعزام کشتی که به وعده صادق ایران معروف شده به سواحل لبنان پرداخت.

"درود بر امام خامنه ای"

آمریکا لبنان را محاصره کرد، آن هم به خاطر اسرائیل شکست خورده، چرا که دریافت قدرت مقاومت بزرگ شده و قدر و منزلت آن با لارفته است، به ویژه پس از شکست اسرائیل در برابر مقاومت فلسطین و شکست داعش و خروج پیروزمندانه محور مقاومت از این جنگ ها.

بنابراین آمریکا به طورعمد و به مدت دو ماه اقدام به قطع سوخت لبنان کرد و به واسطه مزدورانش در لبنان در مسیر سوخت رسانی به این کشور به خصوص مازوت و گاز مانع تراشی کردند .هدف آن ها از این اقدام جنگ با شیعیان اهل بیت(ع) و تغییر تصمیم مقاومت در لبنان و منطقه و اولویت دادن به زبان چانه زنی بود.

امام خامنه ای دستور ارسال کشتی ایرانی (وعده صادق) را داد و این کشتی غول پیکری که امروز در دریا حرکت می کند تمام دنیا را به چالش کشیده و محاصره لبنان را می شکند همانطور که محاصره ونزوئلا را شکست.

به محض اینکه کشتی نفتکش حرکت کرد، آمریکا فهمید که ایران در کار خود جدی است و اهمیتی به دستورات آنها نمی دهد  و با موضع خود در دفاع از مسلمانان هر کجا که باشند ، با موضع آمریکا مخالفت می کند .

کشتی وعده صادق قبل از اینکه به لبنان برسد آمریکا را وادار کرد که دو محاصره را بشکند: محاصره لبنان و محاصره سوریه از طریق نقض قانون قیصر، که بر سوریه تحمیل کرده بودند. سفیر واشنگتن در لبنان به رئیس جمهور  لبنان موافقت کشورش برای انتقال برق از مصر از طریق سوریه را اعلام کرد و این به معنای خرید سوخت از ایران و برق از طریق سوریه به لبنان است.

ممکن است فردی سوال کند که آمریکا چرا حالا موافقت کرده است؟ جواب این است که آمریکا می داند به محض رسیدن سوخت به لبنان، ملت لبنان را به نفع و مصالح شیعه و ایران از دست داده است و این موضوع جدیدی نیست.

ناظران پرونده بوسنی و هرزگوین می گویند، عزت بگوییچ  رئیس جمهور فقید بوسنی هر زمان که برای کمک فوری به کشورش نیاز داشت با علی اکبر ولایتی وزیر خارجه وقت ایران تماس می گرفت و ولایتی با استقبال خوبی برای حمایت فوری به او قول می داد که به کشورش کمک کند اما قبل از رسیدن کمک ایران به بوسنی، عربستان سعودی دو برابر به این کشور کمک می کرد.

تصمیم شجاعانه معادلات را تغییر می دهد و آمریکا را مجبور به عقب نشینی از مواضعش می کند.

محمد صادق الهاشمی در پایان این یادداشت نوشت: سلام و درود بر امام خمینی(ره) و امام خامنه ای و شهیدان صدر و حکیم و تمام شهدا و سلام بر نصرالله.

شایان ذکر است نمایندگان مجلس سنای آمریکا دسامبر ۲۰۱۹  قانون قیصر را تصویب کردند و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز آن را در بیستم دسامبر ۲۰۱۹ امضا کرد و قرار شد تا این قانون از ژوئن سال ۲۰۲۰ اجرا شود.  این قانون علیه افراد و نهادهای مرتبط با درگیری‌ها در سوریه تحریم‌های اضافی و محدودیت‌های مالی اعمال خواهد شد. همچنین افراد و سازمان‌های خارجی حامی پیمانکارانی که به نمایندگی از سوریه و کشورهای دوست این کشور فعالیت می کنند نیز ممکن است تحت تحریم‌ها قرار بگیرند. این تحریم‌ها علیه کسانی که در تولید نفت به سوریه کمک می کنند و یا نیازهای جنگی و فنی نیروهای این کشور را تامین می کنند و به صورت عمدی به آنها خدمات و معلومات ارائه می کنند، نیز اعمال خواهد شد.

اقدام ایران در اعزام کشتی های سوخت به لبنان حاوی پیام روشن و قاطعی به آمریکا و هم پیمانانش هست که پروژه تحریم کشورهای حامی مقاومت همچون پروژه های دیگر، شکست خورده است و این کشورها در شرایط تحریم با کمک هم پیمانان منطقه ای و فرامنطقه ای خود تحریم های آمریکا را دور خواهند زد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha