شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران، محرم

حوزه/ حجت الاسلام روشنی گفت: طبق فرمایش امام حسین(علیه السلام)، یاران ایشان در واقعه عاشورا، وفادارترین اصحاب در طول تاریخ هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام روشنی در مراسم سوگواره حسینی، در جمع کارکنان حوزه علمیه خواهران مازندران به صورت حضوری و طلاب به صورت مجازی، با موضوع ویژگی های مشترک یاران امام حسین(علیه السلام) و امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) اظهار کرد: سیدالشهدا در شب عاشورا فرمودند من وفادارتر از یاران خودم تا به حال سراغ ندارم و قطعا حضرت برای دلخوشی دیگران و از روی هوا و هوس سخنی نمی گوید، همچنین وقتی در راه مکه به کوفه خواستند خبر شهادت مسلم را به صورت خصوصی به حضرت بدهند، حضرت فرمودند ما در این جمع نامحرم نداریم. این سخن را دیگر اهل بیت(علیهم السلام) در مورد یاران خود بیان نکرده اند.
وی ادامه داد: این اصحاب چقدر خود را تربیت کرده که امامشان این حرف را در موردشان اعلام داشته است، یعنی به درجه ای رسیده اند که اعتماد امام زمان خود را جلب کرده اند، در مورد زیارت حضرت ابالفضل(علیه السلام)، از امام صادق(علیه السلام) نیز داریم که تو تسلیم محض امامت هستی و همیشه ایشان را تصدیق کرده و وفادار و خیرخواه او هستید.
کارشناس مذهبی تصریح کرد: امام زمان در نامه ای به شیخ مفید فرمود که یاران من باید وفادار باشند و پای پیمان خود بمانند، یعنی امام عصر(عج) نیز مانند امام حسین(علیه السلام) یاران وفادار می خواهند و این سؤال مطرح می شود که ما چقدر باید کار کنیم که خودمان را به امام زمان خود اثبات کنیم؟

وی افزود: امروز حضرت حجت(عج)، حتی در بین یاران و دوستداران  بسیار در غربت هستند، رهبر معظم انقلاب دراین باره بیان کردند که به این بزرگواران توسل کنید تا به ما عنایت کنند که به امام زمان وفادار باشیم و این وفاداری را در تمام لحظات زندگی داشته باشیم و آنها را الگو قرار بدهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha