پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
حبیب بابایی

حوزه/ پژوهشگر حوزوی تصریح کرد: امروز یکی از مأموریت ها و رسالت های اصلی جوانان مؤمن و انقلابی و در عین حال متخصص و توانمند باید تلاش در جهت تولید کالای فرهنگی سالم و جذاب باشد.

حجت الاسلام حبیب بابایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی و از جمله تولید محصولات فرهنگی در جامعه ابراز داشت: قبل از هر چیز باید بدانیم که فرهنگ یک جامعه، مؤید و نشانگر هویت، ریشه‌ها و باورهای آن جامعه است و در این میان اهمیت کالا و محصول فرهنگی به آن است که به رشد و توسعه فرهنگی جامعه کمک می کند.

وی افزود: فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری خطاب به جوانان مؤمن و انقلابی و دغدغه مند البته واجد دایره و حوزه گسترده ای است که یکی از بخش های آن بی شک ناظر به تولید محصولات و کالاهای فرهنگی است که در عین سالم و پرمحتوا بودن برای نسل جدید نیز توأم با جذابیت باشد.

حجت الاسلام بابایی با اشاره به این که ما در شرایط کنونی به هیچ وجه نباید از اهمیت فضای مجازی و تولید محتوا در این زمینه غافل شویم، گفت: واقعیت تلخی که وجود دارد این است که امروزه سوء مصرف نسل جدید در بستر فضای مجازی و مراجعه به کالا و محصول فرهنگی نامناسب، باعث بروز آسیب های جدی در حوزه سبک زندگی و باورها و حتی اعتقادات شده که یقیناً بی توجهی و کم توجهی به این آفت ها و آسیب ها، بسیار خطرناک و آسیب زاست.

این کارشناس فرهنگی همچنین خاطرنشان کرد: البته ناگفته نماند که ما در کنار تولید کالای فرهنگی سالم و جذاب، می بایست به مرور به دنبال تقویت و ارتقای سطح سواد مصرف کالای فرهنگی باشیم که در این زمینه باید نخبگان و دغدغه مندان حوزه و دانشگاه به ویژه در زمینه ایده پردازی و نظریه پردازی، وارد میدان شوند و به مدیران فرهنگی که دغدغه دین و انقلاب و نظام را دارند به معنای واقعی کلمه، مدد و یاری برسانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha